لنز فصلی بهتر است یا سالانه؟

یکی از ویژگی هایی که برای خرید لنز طبی باید آن را انتخاب کنید، مدت زمان مجاز استفاده از آن لنز است. حال اگر به دنبال لنز هایی باشید که بتوانید مدت زمان طولانی تری از آنها استفاده کنید باید به دنبال خرید لنز فصلی یا لنز سالانه باشید.
لنز فصلی بهتر است یا سالانه؟

لنز فصلی بهتر است یا سالانه؟ یکی از مهم ترین سوالاتی که در پروسه خرید لنز طبی می‌تواند ذهن شما را درگیر کند این سوال است. این روزها شاهد افزایش تمایل افراد در سنین مختلف به استفاده از لنز طبی چشم به جای عینک هستیم.

باتوجه به اینکه مدت زمان استاندارد استفاده از انواع لنز طبی متفاوت است، انتخاب نوع لنز به طور صحیح با توجه به نیاز فرد و کاربرد اهمیت زیادی دارد. برای اینکه تشخیص دهید لنز فصلی بهتر است یا سالانه باید با مزایا و معایب هریک از این دسته لنزهای طبی آشنا شوید.

در یک پاسخ کلی میتوان گفت اینکه لنز فصلی بهتر است یا سالانه با توجه به کاربردی که شما از لنز طبی انتظار دارید برای هر فرد میتواند متفاوت باشد. بنابراین شما برای یافتن پاسخ این سوال باید با ویژگی های هریک آشنا شده و براساس آن تصمیم گیری کنید.

لنز طبی فصلی را بهتر بشناسید!

لنز فصلی دسته ای از انواع لنز تماسی را شامل می‌شود که مدت زمان مجاز استفاده از آنها از زمان باز شدن پلمپ لنز به مدت 90 روز می باشد. این دوره 3 ماهه استفاده از لنز فصلی فارغ از تاریخ انقضاء آن می باشد و شما از زمان اولین استفاده تان از لنز به مدت 90 روز میتوانید از آن لنز استفاده کنید.

در ادامه برای تصمیم گیری در رابطه با اینکه لنز فصلی بهتر است یا سالانه،ویژگی های لنز طبی فصلی را برای شما شرح می‌دهیم :

  1. ضخامت و وزن لنز طبی فصلی کم می باشد. بنابراین با قرار دادن لنز در چشم شما احساس راحتی خواهید داشت.
  2. ضخامت لنزهای فصلی به طور معمول بین یک دهم یا دو دهم میلیمتر می باشد.
  3. این نوع لنز میزان اکسیژن رسانی به چشم را 5 برابر بیشتر می‌کند. همین ویژگی در تضمین سلامت چشم بسیار تاثیرگذار است.
  4. درصد سازگاری لنزهای فصلی با محیط زیست نسبت به انواع لنزهای روزانه و یکبار مصرف بیشتر می باشد.
  5. اگر برای ساخت لنزهای فصلی از ماده هایدروژل استفاده شود، لنز انعطاف پذیری بالایی داشته و بسیار راحت می باشد.
  6. درصد احتمال رسوب گیری لنزهای فصلی نسبت به لنزهای سالانه کمتر می باشد.
لنز فصلی بهتر است یا سالانه؟ پاسخ وابسته به کاربرد آن دارد.
برای تضمین سلامت چشم ها باید از لنز به طور صحیح نگهداری شود.

با ویژگی های لنز سالانه آشنا شوید.

برای انتخاب بین اینکه لنز فصلی بهتر است یا سالانه اکنون نوبت به بررسی ویژگی های لنز طبی سالانه رسیده است. لنزهای سالانه همانطور که از نامشان پیداست برای استفاده طولانی و به مدت 1 سال مناسب هستند.

در ادامه ویژگی های لنز طبی سالانه را باهم بررسی می‌کنیم:

  1. کیفیت و دوام لنزهای سالانه نسبت به باقی لنزها بیشتر است. بنابراین درصد احتمال پارگی آنها نسبت به لنزهای فصلی، روزانه، ماهانه و… کمتر است.
  2. برای کسانی که قصد جایگزین کردن کامل لنز به جای عینک را دارند یک انتخاب مناسب می باشد.
  3. لنزهای سالانه فرم و حالت خود را از دست نمی‌دهند به همین دلیل نگهداری از آنها راحت تر می باشد.
  4. ویژگی ساختاری این لنزها به شکلی است که کم آب نمی‌شوند و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.
  5. از آنجایی که ساختار منسجمی دارند با استفاده از آنها یک دید واضح و خوب خواهید داشت.
  6. ضخامت لنزهای سالانه حدود شش دهم میلیمتر می باشد. بنابراین ضخامت آنها از لنزهای فصلی بیشتر است.

لنز فصلی بهتر است یا سالانه؟

اکنون که با ویژگی های هریک از انواع لنز طبی فصلی و سالانه آشنا شده اید برای پاسخ به این سوال که لنز فصلی بهتر است یا سالانه با دیدی بهتر میتوانید عمل کنید. می‌توان گفت برای هر فرد با توجه به کاربردی که از لنز طبی انتظار دارد پاسخ این سوال متفاوت می باشد.

به عنوان مثال برای کسانی که قصد جایگزینی کلی لنز طبی به جای عینک را دارند بهتر است از لنزهای سالانه استفاده کنند. در مقابل کسانی که قصد دارند مدت زمان کمتری مثلا برای حضور درمهمانی ها و مجالس از لنز استفاده‌ کنند، می‌توانند لنزهای فصلی را انتخاب کنند.

به طور کلی جالب است که بدانید برای ساخت لنزهای سالانه از ماده ای هیدروژلی به نام Hema استفاده می‌شود. تعداد منافذ باز این ماده بسیار کم می باشد، به همین دلیل طول عمر آن نیز بیشتر می باشد.

در مقابل برای ساخت لنزهای فصلی از سیلیکون هیدروژلی استفاده می‌شود. از آنجایی که میزان اکسیژن رسانی و آب رسانی این ماده بسیار زیاد است برای استفاده های مداوم مناسب می باشد. باتوجه به ویژگی هایی که برای هریک از لنزهای فصلی و سالانه نام بردیم، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام نوع لنز برای شما بهتر است، لنز فصلی بهتر است یا سالانه؟!

لنز فصلی بهتر است یا سالانه؟ برای یافتن پاسخ باید به نیاز خود توجه نکنید.
برای نگهداری از لنزهای طبی از محلول مخصوص و استاندارد استفاده کنید.

خرید لنز طبی فصلی یا سالانه

بعد از تصمیم گیری در رابطه با خرید لنز طبی فصلی یا سالانه، این سوال ها برای شما پیش خواهد آمد که “ لنز طبی چه مارکی خوبه؟ ” و ” از کجا لنز طبی بخریم؟“. با توجه به اینکه این روزا تنوع محصولات موجود در بازار افزایش یافته است، توجه داشته باشید که از یک فروشگاه معتبر و یک برند استاندارد لنز طبی خود را خریداری کنید.

فراموش نکنید که استاندارد بودن لنز طبی رابطه مستقیمی با حفظ سلامت چشم های شما دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه چشم هر فرد ویژگی های خاص خود را دارد، می‌توانید قبل از خرید لنز طبی با مراجعه به چشم پزشک، لنز مناسب خودتان را با شرایطی که انحنای آن با انحنای قرنیه شما یکی باشد و… بشناسید.

شما می‌توانید لنز طبی فصلی یا سالانه را به صورت اینترنتی نیز خریداری کنید. امروزه با توجه به نیاز افراد به ذخیره زمان، علاقمندی به خرید آنلاین افزایش یافته است. در این راستا فروشگاه اینترنتی عینک دی کالا از سال 1393 تا کنون در عرصه فروش انواع عینک، لنز و عدسی مشغول فعالیت می باشد. شما می‌توانید انواع لنز طبی چشم را با خاطری آسوده در رابطه با کیفیت آنها از فروشگاه عینک دی کالا خریداری کنید.

کلام پایانی

به یاد داشته باشید که انتخاب شما هریک از لنزهای فصلی یا سالانه باشد یکی از مهم ترین عواملی که سلامت بینایی شما در اثر استفاده از لنز طبی را حفظ می‌کند، رعایت اصول و نحوه استفاده از لنز طبی به طور صحیح می باشد.

استفاده و نگهداری صحیح از لنز طبی به قدری اهمیت دارد که پاسخ سوال “ آیا لنز برای چشم ضرر دارد؟ ” کاملا وابسته به این موضوع می باشد. در پایان ضمن تشکر از همراهی شما امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند واقع شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات