معرفی عینک کوه نوردی و کاربرد آن

عینک کوه نوردی یکی از انواع عینک ورزشی می باشد.

عینک کوه نوردی یکی از انواع عینک ورزشی و یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم جانبی است که شما برای کوه نوردی تفریحی و یا حرفه ای به آن نیازمندید. به وسیله یک عینک کوه نوردی استاندارد شما علاوه بر داشتن دید کامل و واضح در تمام شرایط آب و هوایی، به خوبی میتوانید از چشمان خود در برابر حواددث غیر مترقبه محافظت کنید.

در ادامه هرآنچه لازم است در رابطه با عینک کوه نوردی بدانید را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

انواع عینک کوه نوردی

به طور کلی میتوان این نوع عینک را در دو دسته عینک آفتابی کوه نوردی و عینک طوفان جای داد. عینک آفتابی کوه نوردی وظیفه دارد از چشم ها در برابر اشعه های فرابنفش خورشید به خوبی محافظت کند و همانطور که کرم ضدآفتاب در کوهستان مانع از سوختن پوست شما میشود، عینک آفتابی کوهنوردی نیز مانع از سوختن و آسیب دیدن چشم ها خواهد شد.

عینک کوه نوردی آفتابی انواع مختلفی دارد و باتوجه به کاربرد آن مشخص میشود. به عنوان مثال عینک آفتابی کوه نوردی مناسب ورزش اسکی ظاهر متفاوتی با عینک مخصوص دوچرخه سواری در کوهستان دارد.

عینک طوفان به شکلی طراحی شده است که تقریباً نیمی از صورت شما را میپوشاند و تنها 5 الی 10 درصد از نور مرئی از لنزهای آن عبور میکنند. عینک های طوفان ساختار مقاوم و محکمی دارند. با استفاده از این نوع عینک در هوای بارانی یا طوفانی شما همچنان دید واضح و خوبی خواهید داشت.

بررسی ویژگی های عینک کوه نوردی

هر نوع عینک کوه نوردی با توجه به نوع فیلترهایی که در ساخت آن به کار رفته است بخشی از اشعه های مضر و آسیب زننده نور رو حذف میکند. فیلترهای به کار رفته برای ساخت هر مدل عینک کوه نوردی تعیین کننده این است که آن مدل عینک برای چه شرایط آب و هوایی و چه نوع ورزشی مناسب است. در ادامه مهم ترین فیلترهایی که در عینک کوه نوردی استفاده میشوند را به شما معرفی میکنیم.

عینک کوه نوردی به خوبی از چشم ها در برابر اشعه های مضر و مخرب محافظت میکند.

1. فیلتراسیون اشعه فرابنفش یا همان UV

اصلی ترین فیلتر که میتوان گفت انواع عینک کوه نوردی دارای آن هستند، فیلتر UV می باشد. اشعه های فرابنفش نور خورشید و سایر منابع تولید کننده آن، در ارتفاعات و مخصوصاً نزدیک یخچال های طبیعی میتوانند بسیار آسیب زننده باشند و باعث عوارضی همچون سوختگی چشم، التهابات، کاتاراکت، اختلال در رنگ‌بینی و افت کیفیت بینایی شوند.

نکته حائز اهمیت این است که با استفاده از عینک های آفتابی معمولی شما نمیتوانید از چشمان خود در برابر این اشعه ها در ارتفاعات محافظت کنید. چراکه عینک آفتابی های معمولی اطراف چشم را پوشش نمیدهند.

2. فیلتراسیون پلاریزه Polarized

یکی از فیلترهای عینک کوه نوردی که در کاهش خستگی چشم، راحتی بینایی و بهبود روشنایی و کنتراست در شرایط نوری متنوع موثر است فیلتر پلاریزه می باشد. وظیفه این فیلتر کاهش بازتاب های ناخواسته نور از سطوح مخصوصاٌ سطح هایی همچون آب، برف، فلزات و شیشه می باشد.

3. فیلترهای تنظیم شدت نور

یکی از بهترین فیلترهایی که یک عینک کوه نوردی ایده آل میتواند داشته باشد، فیلتر تنظیم کننده شدت نور می باشد. این نوع فیلتر باعث میشود که کاربر در شرایط نوری شدید بهترین دید را داشته باشد. نام آشنا ترین فیلتر تنظیم کننده نور فیلتر فتوکرومیک می باشد.

وجود این فیلتر باعث میشود که در زمان قرار گرقتن در معرض نور خورشید لنزها تیره تر شده و با کاهش نور محیط روشن تر شوند. به همین دلیل در شرایط نوری متفاوت شما بهترین حالت دید را خواهید داشت.

4. فیلترهای ضدخش و ضدانعکاس

این فیلترها همانطور که از نامشان پیداست مانع از ایجاد خط و خش بر روی لنز عینک کوه نوردی میشوند. همچنین با کاهش انعکاس نور محیطی باعث میشوند شما دیدی واضح با کنتراست بالایی داشته باشید.

عینک کوه نوردی دارای فیلترهای پوشش دهنده متفاوتی می باشد.

5. فیلترهای ضد آب

نور حتی در شرایط مه آلود نیز میتواند به چشم برسد و باعث آسیب رسیدن به بافت چشم شود. وظیفه این نوع فیلتر آن است که علاوه بر محافظت در برابر اشعه های مخرب، در شرایط آب و هوایی مه آلود یا بارانی نیز دید کاملی داشته باشید.

6. فیلترهای کاهش خشکی

بدیهی است که در مناطق با آب و هوای خشک و بیابانی تابش نور خورشید بسیار شدید و مستقیم است و همچنین بادهای خشکی میوزد. این شرایط آب و هوایی میتواند باعث کاهش رطوبت چشم و درنتیجه خشکی چشم شود. فیلترهای کاهش خشکی به خوبی میتوانند از بروز این شرایط جلوگیری کرده و رطوبت چشم را حفظ کنند.

نکات تکمیلی در رابطه با عینک کوه نوردی

  1. در طراحی تمامی عینک های کوه نوردی بخش هایی جهت گردش هوا در نظر گرفته شده است. وجود این سیستم تهویه مانع از تعریق و بخار گرفتن عینک کوه نوردی میشود.
  2. برخی از انواع عینک کوه نوردی دارای پوشش ضد بخار می باشند. این پوشش در هوای مه آلود و یا سرد مانع از ایجاد بخار و کاهش دید میشود.
  3. برای جلوگیری از برجای ماندن اثر انگشت یا چربی بر روب لنز عینک کوه نوردی از پوشش ضد چربی یا اولئوفوبیک استفاده میشود.
  4. نوعی عینک کوه نوردی حرفه ای موجود است که قابلیت تعویض لنز دارند. بدین صورت که شما در شرایط آب و هوایی مختلف از لنزهای رنگی متفاوت استفاده میکنید.
  5. برای افرادی که چشمانشان ضعیف است نوعی عینک کوه نوردی طراحی شده است که قابلیت قرار گرفتن عدسی طبی بر روی فریم آنها وجود دارد.
  6. عینک های کوه نوردی استاندارد علاوه بر استحکام بالا دارای وزن کمی می باشند.

کلام پایانی

تا به اینجا متوجه شده اید که در زمان خرید عینک کوه نوردی به وجود چه ویژگی هایی باید توجه داشته باشید. فراموش نکنید که استفاده از عینک کوه نوردی برای حفظ سلامت بینایی و همچنین لذت بردن از مسیر بسیار پراهمیت است.

توصیه میکنیم د صورت تمایل مقاله معرفی انواع عینک اسکی و کاربرد آن را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات