نحوه استفاده از لنز طبی

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده افراد در سنین مختلف از وسایل دیجیتالی مانند گوشی هوشمند، لپ تاپ و ... شاهد افزایش مشکلات بینایی از قبیل ضعیفی چشم هستیم. در این بین بسیاری از افراد به جای استفاده از عینک طبی تمایل به خرید لنز طبی و استفاده از آن را دارند. در این مقاله نحوه استفاده از لنز طبی را برای شما شرح میدهیم.
نحوه استفاده از لنز طبی چگونه است؟

نحوه استفاده از لنز طبی به صورت اصولی و صحیح برای حفظ سلامت چشم های شما از اهیمت بالایی برخوردار است. اگر شما نیز خواستار استفاده از لنز طبی چشم به جای عینک هستید لازم است نکاتی را در رابطه با نحوه استفاده از لنز طبی و شیوه صحیح نگهداری از آن را بدانید. در ادامه این مقاله هر آنچه لازم است بدانید را برای شما آورده ایم.

نحوه استفاده از لنز طبی برای اولین بار

قطعاً اولین باری که بخواهید از لنز طبی استفاده کنید با عمل راحتی روبه رو نخواهید شد. بدیهی است که با گذشت زمان و پس از چندین بار استفاده از لنز طبلی این کار برای شما بسیار راحت خواهد شد. در ادامه نکات و مراحلی که برای اولین استفاده از لنز طبی باید آنها را رعایت کنید برای شما شرح میدهیم.

  1. در اولین قدم باید دست ها خود را با ساتفاده از مواد شوینده به طور کامل ضدعفونی کنید.
  2. پس از شستن دست ها، با استفاده از دستمال کاغذی یا دستملی که اصلاً پرز نمیدهد، دستان خودتان را کاملاً خشک کنید.
  3. در مرحله سوم زمانیکه قصد دارید لنز را از داخل جالنزی خارج کنید، توجه داشته باشید که ناخن شما به سطح لنز برخورد نکند، زیرا باعث پارگی یا ایجاد خراش بر روی لنز میشود.
  4. برای برداشتن لنز از جالنزی با استفاده از هرکدام از انگشت هایتان که احساس راحتی بیشتری دارید، لنز به گونه ای بردارید که قسمت مقعر(فرورفتگی) آن به سمت صورت شما باشد.
  5. این مرحله با استفاده از دست دیگر خود (بهتر است از دست مخالف با چشم استفاده شود)، پلک چشمتان را کشیده و باز نگه دارید.
  6. مرحله بعد میتواند سخت ترین قسمت از نحوه استفاده از لنز طبی برای اولین بار باشد. اکنون لنز را که روی نوک انگشت خود قرار داده اید در قسما پایینی چشم قرار دهید و سپس مردمک چشم خود را به آرامی به چپ و راست حرکت دهید و پلک بزنید تا لنز در جای خود قرار گیرد.
نحوه استفاده از لنز طبی را باید اصولی انجام دهید.
قبل از برداشتن لنز با انگشت، دستتان را ضدعفونی کنید.

نکات مربوط به نحوه استفاده از لنز طبی

  1. توجه داشته باشید که پس از شستن دستهایتان، اثری از مواد شوینده بر روی آنها باقی نماند. زیرا لنز طبی پس از برخورد با مواد شوینده خشک شده و باعث بروز مشکلاتی از قبیل زخم شدن جشم، عفونت های چشمی، تاری دید و … میشود.
  2. مرحله خشک کردن دستها را بادقت کافی انجام دهید. زیرا لنز طبی نباید با هیچ گونه سطح خیسی در تماس باشد.
  3. در زمان برداشتن لنز از جالنزی توجه داشته باشید که آلودگی یا گرد و غبار محیط به لنز انتقال پیدا نکند.
  4. در زمان برداشتن و قرار دادن لنز روی چشم به لنگه چپ و راست بودن لنز دقت کنید.
  5. زمانیکه میخواهید لنز را داخل چشم قرار دهید، به لنز خیره نشده و پلک هم نزنید.

روش های خارج کردن لنز طبی از چشم

قبل از اقدام به خارج کردن لنز از چشم توسط یکی از روش های زیر، مانند مراحل اولیه قرار دادن لنز در چشم، دست های خود را کاملاً ضدعفونی و خشک کنید. همچنین لازم است جالنزی را قبل از قرار دادن لنز در آن با استفاده از مایع لنز شستشو داده و ضدعفونی کنید. به یاد داشته باشید که برای شستشوی جالنزی هرگز نمیتوانید از آب یا مواد شوینده دیگر استفاده کنید.

  1. به عنوان روش اول خارج کردن لنز از چشم به عنوان راهنمای نحوه استفاده از لنز طبی، میتوانید لنز را به آرامی توسط انگشتانتان نیشگون گرفته و از چشم خارج کنید. البته در این روش باید دقت کنید که ناخنتان سطح لنز را زخم نکند.
  2. به عنوان روش دوم میتوانید با استفاده از قسمت گوشتی انگشت و قرار دادن آن بر روی لنز، لنز را سمت پایین یا سفید چشم بکشید و وقتی چشم از روی عنبیه چشم جدا شد، به آرامی و راحت آن را از چشم خارج کنید.
  3. روش سوم که راحت ترین و بهداشتی ترین راخ خارج کردن لنز از چشم می باشد، استفاده از اپلیکاتور لنز بردار به جای انگشت می باشد.

بخش نگهداری مربوط به نحوه استفاده از لنز طبی

یکی از مهم ترین مراحلی که سلامت چشم های شما را در حین استفاده از انواع لنز طبی و غیر طبی تعمین میکند، نگهداری صحیحی از لنز می باشد. مهم ترین مسئله ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید، تاریخ انقضای لنز می باشد. هرگز از لنزها حتی به مدت یک ساعت بیشتر از تاریخ انقضای آنها استفاده نکنید!

همچنین دقت کند که در زمان گذاشتن و برداشتن لنز از جالنزی، لنز دچار آلودگی نشود. اگر این اتفاق بیفتد لازم است با مشورت گرفتن از اپتومتریست یا چشم پزشک از قرص لنز برای ضدعفونی کردن آن استفاده کنید.

نحوه استفاده از لنز طبی از اهمیت بالایی برخوردار است.
در مراقبت و نگهداری از لنز دقت کافی داشته باشید.

علاوه بر این نکات قبل از هربار قرار دادن لنز درون جالنزی حتماً آن را با استفاده از محلول های مرغوب و استاندارد ضدعفونی کنید. و در نهایت توصیه میکنیم در ص.رت استفاده مدئاوم از لنز طبی، شب ها لنز را از چشم خود خارج و ضدعفونی کنید.

مشکلاتی که با اولین بار استفاده از لنز ممکن است رخ دهد

همانطور که در توضیح نحوه استفاده از لنز طبی برای اولین بار گفتیم، برای برداشتن یا گذاشتن لنز درون چشم باید توجه داشته باشید که لنز توسط ناخنتان خراشیده یا پاره نشود. پارگی لنز از جمله شایع ترین مشکلاتی است که در اولین بار استفاده از لنز طبی برای افراد رخ میدهد.

از طرف دیگر، از آنجایی که یک سری مایعات طبیعی در چشم وجود دارد، در اولین استفاده های شما از لنز طبی ممکن است احساس کنید که لنز درون چشمتان حرکت میکند. این یک اتفاق طبیعی است و به مرور لنز بر روی عنبیه چشم ثابت خواهد ماند.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در زمان استفاده از لنز برای شما رخ دهد، احساس خشکی چشم است. در این مواقع به یاد داشته باشید که هرگز چشم های خود را نمالید. زیرا این کار باعث پارگی لنز در چشم و ایجاد التهاب های خیلی شدید خواهد شد.

در مواقعی نیز که پس از چندین ساعت استفاده از لنز احساس خستگی چشم یا تاری دید داشتید، توصیه میکنیم که به مدت چند ساعت لنز را از چشمان خود خارج کرده و به آنها ساتراحت دهید. سپس پس از ضدعفونی لنزها از آنها مجدد استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله قصد داشتیم هرآنچه در رابطه به نحوه استفاده از لنز طبی لازم است برای شما شرح دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما همراهان عزیز عینک دی کالا مفید واقع شود. همچنین توصیه میکنیم اگر قصد خرید و استفاده از لنز طبی را دارید مقاله راهنمای خرید لنز چشم را نیز مطالعه نمایید.

همچنین اگر قصد خرید اینترنتی انواع لنز طبی را دارید میتوانید به راحتی و با اطمینان از بخش فروشگاه سایت عینک دی کالا دیدن نمایید. فروشگاه اینترنتی عینک دی کالا از سال 1393 تا کنون فعالیت خود را در حوزه فروش آنلاین انواع عینک و لوازم جانبی آن در ایران آغاز کرده و در طی این سالها خدمات باکیفیتی را به همراهان خود ارائه داده است.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات