مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

چرا باید از شیشه عینک بلوکات استفاده کنیم؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ مزایای استفاده از عینک بلوکات چه می باشد؟ آیا استفاده از عینک بلوکات برای چشم ها مفید است یا آسیب زننده؟ و … همگی سوالاتی هستند که در زمان خرید عینک بلوکات ذهن شما را درگیر خواهد کرد.

به طور کلی میتوان گفت که عینک های بلوکات در کنار معایب اندکی که دارند دارای مزایای زیادی بوده که شما را مجاب به استفاده از آنها خواهد کرد!

همگی میدانیم که اشعه های UV یا همان اشعه های فرابنفش نور خورشید با طول موج بین 400 الی 450 نانومتر برای سلامت چشم ها مضر بوده و برای جلوگیری از برخورد آنها به چشم از عینک های آفتابی استفاده میکنیم.

اکنون به طول موج های بلند تر فکر کنید! همه ما ساعت های طولانی از شبانه روز را در معرض اشعه های آبی که دارای طول موج بین 450 الی 500 نانومتر هستند، قرار داریم. تمامی صفحات دیجیتالی از جمله تلویزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و همچنین نور خورشید، لامپ های فلورسنت، چراغ راهنمایی و رانندگی و … ساطع کننده اشعه های آبی می باشند.

قرار گرفتن طولانی مدت چشم  در معرض این اشعه ها میتواند زمینه ساز بروز مشکلاتی از قبیل تاری دید، خستگی و قرمزی چشم، تورم چشم، احساس سردرد در انتهای روز،مشکل در خوابیدن و بی‌خوابی های پیاپی، بیشتر شدن احتمال دژنراسیون ماکولا، افزایش آسیب پذیری چشم پس از جراحی آب مروارید و … شود.

بنابراین استفاده از یک محافظ برای چشم در مقابل اشعه های آبی بسیار عاقلانه می باشد. ساختار عدسی های بلوکات مختلف به گونه ای است که بین 40 الی90 درصد میتواند اشعه های آبی را دفع کند.

 مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

اکنون که به لزوم استفاده از عینک بلوکات پی برده اید خوب است در رابطه با برخی مضرات شیشه عینک بلوکات نیز اطلاعات کسب کنید. از جمله مضرات شیشه عینک بلوکات میتوان به کاهش دقت رنگ، اثر بخشی محدود، محدودیت برای برخی فریم ها، حفاظت ناقص، قیمت بالا و … شوند. در ادامه هریک از موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

قیمت بالاتر از عدسی های معمولی از مضرات شیشه عینک بلوکات می باشد.

  • از آنجایی که شیشه بلوکات نورهای آبی را تا حد زیادی فیلتر میکند، دقت رنگ را در تصاویر کاهش میدهد. بنابراین از جمله مهم ترین مضرات شیشه عینک بلوکات برای افرادی که به واسطه شغل خود نیازمند دقت رنگ بالایی هستند این مورد می باشد.
  • با استفاده از عدسی های بلوکات رنگ های آبی کمی گرم تر و مایل به سبز میشوند.
  • لازم است بدانید که عدسی های بلوکات انواع خاصی از اشعه های آبی را فیلتر میکنند. بنابراین نمیتوان گفت این عدسی ها صددرصد محافظ اشعه های آبی هستند.
  • از دیگر مضرات شیشه عینک بلوکات میتوان به این نکته اشاره کرد که این عدسی ها فقط اشعه های آبی ساطع شده از صفحات دیجیتالی را فیلتر میکنند. بنابراین نمیتوانند در مقابل منابع دیگر اشعه آبی حافظت کاملی داشته باشند.
  • لازم است بدانید که قیمت عدسی های بلوکات نسبت به عدسی های معمولی طبی به علت لایه محافظتی خاصی که دارند، بیشتر می باشد.
  • از آنجایی که تنوع فریم های عینک طبی بسیار زیاد است، ممکن است برای برخی فریم ها عدسی بلوکات مناسبی وجود نداشته باشد.
  • بالا بودن جذب کنندگی اثر اگشت و … از دیگر مضرات شیشه عینک بلوکات می باشد. افرادی که از این نوع عدسی استفاده میکنند به طور مرتب باید عدسی را تمیز کنند!
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و چراغ های LED که نور آنها از بالا می آید موجب ایجاد یک لکه سبز رنگ در مرکز عدسی میشود که یکی از مضرات شیشه عینک بلوکات می باشد.

مزایای شیشه عینک بلوکات چیست؟

قطعا پس از آگاهی از مضرات شیشه عینک بلوکات این سوال برای شما ایجاد شده است که چرا باید از این نوع عینک استفاده کرد؟ برای رفع ابهام و پاسخ به این سوال بهتر است دقیق تر با مزایای استفاده از عینک های بلوکات آشنا شوید .

اثر انگشت پذیری زیاد از جمله مضرات شیشه عینک بلوکات است.

  • استفاه از عدسی بلوکات برای افرادی که دارای اختلال بینایی دو قطبی هستند بسیار مفید بوده و حتی بعد از گذشت یک هفته نتایج شگفت انگیزی را میتوانند مشاهده کنند.
  • باوجود اینکه عینک بلوکات نور آبی را فیلتر میکند، باعث میشود رنگ کمی مایل به سبز اما با کنتراست بالاتری دیده شود. بنابراین وضوح دید با استفاده از این نوع عدسی بیشتر میشود.
  • استفاده از عینک بلوکات برای افرادی که روزانه حداقل 2 الی 3 ساعت از وسایل دیجیتالی مانند کامپیوتر استفاده میکنند واجب است و مانع از خستگی چشم ها و سردرد ناشی از آن میشود.
  • در مقابل مضرات شیشه عینک بلوکات که بیان کردیم باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از این نوع عدسی به خوبی میتواند از بسیاری مشکلات چشمی در آینده جلوگیری کند.
  • عینک های بلوکات و بلوکنترل به خوبی میتوانند اشعه های آبی ساطع شده از وسایلی همچون گوشی موبایل، کامپیوتر و … را دفع کنند. توصیه میکنیم مقاله تفاوت عینک بلوکات و بلو کنترل را نیز مطالعه کنید.

کلام پایانی

از آنجایی که امروزه همه ما ساعات زیادی به صفحات دیجیتالی خیره هستیم، ضعیفی و خستگی چشم به یک امر رایج تبدیل شده است. با استفاده از عینک بلوکات و بلوکنترل شما میتوانید تا حد زیادی مانع از مشکلات بینایی احتمالی شوید. بنابراین برای حفظ سلامت چشم های خود از این نوع عینک غافل نشوید.

شما میتوانید برای آگاهی بیشترمقالات بهترین مارک عدسی بلوکنترل، تفاوت عدسی بلوکات و آنتی رفلکس، علت سردرد بعد از زدن عینک و روش درمان و راهنمای اندازه گیری سایز عینک طبی را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات