لنز طبی چشم به جای عینک

امروزه شاهد افزایش علاقمندان به استفاده از لنز طبی به عنوان جایگزین عینک طبی برای رفع عیوب انکساری چشم از قبیل دوربینی، نزدیک بینی، آستیگماتیسم و... هستیم. در این مقاله هر آنچه لازم است در این رابطه بدانید برای شما آورده‌ایم، تا انتها همراهمان باشید.

لنز طبی چشم به جای عینک چه مزایا و معایبی دارد؟ چه زمان هایی به جای استفاده از عینک باید از لنز طبی استفاده کنیم؟ و… سوال هایی هستند که اگر به دنبال خرید لنز طبی باشید ذهن شما را درگیر خواهد کرد.

بسیاری از افراد ممکن است بنابر دلایل شخصی یا سلیقه بخواهند استفاده از لنز طبی را جایگزین خرید عینک طبی کنند. در این مقاله با بیان ویژگی های مثبت و منفی لنز و عینک طبی به شما کمک خواهیم کرد از دوراهی انتخاب بین عینک یا لنز بیرون بیایید.

مزایای لنز طبی چشم به جای عینک

لنزهای چشمی انواع مختلفی دارند که در مقاله ای به عنوان راهنمای خرید لنز چشم به طور کامل آنها را برای شما شرح داده ایم. به طور کلی استفاده از انواع لنز طبی چشم به جای عینک می‌تواند مزایایی به همراه داشته باشد که به شرح زیر است:

  1. از آنجایی که لنز طبی به طور کامل در چشم و روی قرنیه قرار میگیرید، تغییری در چهره شما ایجاد نخواهد کرد. بنابراین برای استفاده در مجالس و مهمانی های مهم میتوانید با استفاده از لنز طبی استایل شیک خود را حفظ کنید.
  2. با استفاده از لنز طبی به جای عینک دامنه دید شما تغییری نخواهد کرد. به بیانی دیگر لنز مانند لبه های عینک مانعی در دید شما ایجاد نمی‌کند.
  3. استفاده از لنز طبی به هنگام انجام فعالیت های ورزشی مانند شنا، دویدن، پرش کردن و… نه تنها مانعی برای شما نخواهد بود، بلکه به داشتن وضوح دید برای شما کمک می‌کند.
  4. با استفاده از لنز طبی دیگر دغدغه کثیف شدن یا بخار کردن شیشه عینک در آب و هواهای مختلف ندارید.
  5. بسیاری از لنزهای طبی استاندارد و مورد تایید FDAرا شما می‌توانید مدت طولانی 30 روز در چشمان خود نگه دارید. البته توصیه می‌شود لنزها هر 7 روز یکبار از چشم خارج و تمیز شوند.
  6. برخی از مشکلات مانند درمان کوررنگی و ویژن تراپی تنها توسط استفاده از لنز طبی امکان پذیر هستند.
  7. اگر دچار نزدیک بینی بسیار بالایی باشید با استفاده از عینک اجسام را خیلی ریزتر می‌بینید، اما با استفاده از لنز این مشکل برطرف خواهد شد.
  8. بااستفاده از لنز طبی رنگی به جای عینک طبی میتوانید علاوه بر داشتن وضوح دید، رنگ چشمان خود را نیز تغییر دهید.
لنز طبی چشم به جای عینک مزایا و معایب خاص خود را دارد.
با استفاده از لنز طبی میتوانید به راحتی ورزش های پرتحرک را انجام دهید.

معایب لنز طبی چشم به جای عینک

  1. نگهداری و مراقبت ویژه از لنز طبی بسیار حیاتی و واجب است و نیازمند صرف دقت بالایی می باشد.
  2. ممکن است برخی از افراد نسبت به لنز یا محلول لنز واکنش های حساسیت زا نشان بدهند و دچار عفونت یا حساسیت چشمی شوند.
  3. اگر شماره چشم بالایی داشته باشید (شماره های بالای 4) یا چشم شما رنگی باشد، استفاده از لنز طبی چشم به جای عینک می‌تواند برای شما مضرات بیشتری به همراه داشته باشد.
  4. گذاشتن و برداشتن لنز طبی در چشم برای برخی افراد و همچینن کسانی که برای اولین بار بخواهند از لنز استفاده کنند کمی دشوار است.
  5. امکان انتقال آلودگی از دست به چشم در زمان گذاشتن و برداشتن لنز طبی وجود دارد.
  6. قرار گرفتن مداوم و طولانی مدت یک جسم خارجی مانند لنز بر روی قرنیه چشم ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل عفونت چشم، کم شدن بینایی، زخم شدن قرنیه، خشکی چشم و… شود.
  7. براساس آمار جهانی در بین 500 نفر استفاده کننده از لنز طبی چشم به جای عینک،یک نفر از آنها در طول سال به عفونت های چشمی بسیار شدید که منجر به نابینایی می‌شود، دچار می‌گردد.
  8. برای استفاده از لنز طبی تماسی نیازمند معاینات و تجدید نسخه مکرر خواهید بود. بنابراین استفاده از لنز برای طولانی مدت می‌تواند نسبت به عینک گران تر باشد.

مزایای استفاده از عینک طبی به جای لنز

تنوع فریم عینک طبی بسیار بالاست و همه افراد با انتخاب فریم عینک طبی مناسب می‌توانند عدم تناسب و تعادل در چهره شان را پوشش دهند. در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای خرید عینک طبی را مطالعه کنید.

  1. از آنجایی که عینک طبی یک جسم خارجی است، نیازمند مراقبت های ویژه و حساس مانند لنز طبی نمی باشد.
  2. از لحاظ تضمین سلامت چشم و همچنین از نظر اقتصادی استفاده از عینک طبی به جای لنز در درازمدت به صرفه تر می باشد.
  3. برخلاف لنز که برخی از آلودگی ها و گرد و غبار محیط با به خود جذب میکنند، عینک طبی یک مانع در برابر ورود گرد و غبار به چشم می باشد.
  4. با استفاده از عینک طبی آفتابی میتوانید علاوه بر داشتن وضوح دید، از چشمان خود در برابر اشعه های فرابنفش خورشید نیز به طور مداوم مراقبت کنید.
  5. تنوع مدل های مختلف عینک طبی بسیار زیاد است.
  6. استفاده از انواع عینک طبی با پوشش های بلوکات یا بلوکنترل از خستگی چشم های شما به هنگام کار با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون و… جلوگیری می‌کند.
لنز طبی چشم به جای عینک به سلیقه و خواست شما بستگی دارد.
استفاده و نگهداری از عینک نسبت به لنز راحت تر است.

معایب استفاده از عینک طبی به جای لنز

  1. استفاده از فریم های سنگین و غیر استاندارد می‌تواند برای شما احساس ناراحتی در قسمت بینی یا گوش ایجاد کند.
  2. شرایط آب و هوایی مختلف می‌تواند باعث ایجاد بخار بر روی شیشه عینک شود و این مسئله دید شما را دچار مشکل خواهد کرد.
  3. استفاده طولانی مدت از عینک می‌تواند باعث ایجاد دردهای خفیف در قسمت بینی یا گوش شود.
  4. در نمره چشم های بالا اگر از عدسی های فوق فشرده استفاده نشود، ابعاد چشم پشت‌ عدسی های ضخیم تغییر خواهد کرد و ظاهر زیبایی ندارد.
  5. برخی از افراد تمایلی به تغییر چهره خود ندارند اما فریم عینک طبی تعادل چهره آنها را برهم می‌زند و این امر برای آنها خوشنود نخواهد بود.

لنز طبی یا عینک طبی؟ کدام بهتر است؟

باتوجه به مزایا و معایبی که برای لنز طبی و عینک طبی ذکر کردیم، خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید که استفاده از لنز طبی چشم به جای عینک را انتخاب کنید یا خیر.

براساس توصیه متخصصان در حوزه چشم پزشکی بهتر است استفاده از لنز طبی به جای عینک را برای مواقع خاص قرار دهید. به طور مثال برای شرکت در تمرینات یا مسابقات ورزشی، مجالس و مهمانی های مهم، در زمان شکستگی یا عمل بینی و… می‌توانید به طور موقت از لنز طبی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که اگر قصد استفاده از عینک طبی و لنز طبی به همراه یکدیگر را دارید، لازم است از چشم پزشک خود دو نسخه متفاوت دریافت کنید. به دلیل اینکه عدسی عینک با قرنیه چشم فاصله داشته اما لنز تماسی مستقیما بر روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد.

همچنین به یاد داشته باشید که اگر از لنز و عینک در کنار یکدیگر استفاده می‌کنید باید معاینات چشم خود را به طور مرتب انجام دهید. اما اگر از عینک طبی به تنهایی استفاده کنید نیاز به تمدید معاینه و نسخه در طولانی مدت نمی باشید. همچنین لازم به ذکر است افرادی که از لنز طبی چشم به جای عینک استفاده می‌کنند به طور سالانه باید برای معاینه به اپتومتریست مراجعه کنند.

کلام پایانی

شما می‌توانید با توجه به موقعیت شغلی، ویژگی های ظاهری، بودجه ای که برای عینک یا لنز در نظر دارید و… انتخاب کنید که استفاده از کدام مورد برای شما بهتر است.

خوشبختانه امروزه بستری فراهم شده است که شما می‌توانید به راحتی در خانه نشسته و در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف قیمت و ویژگی های انواع فریم عینک طبی و لنز های طبی را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید.

به همین دلیل به راحتی میتوانید بهترین انتخاب را برای خودتان داشته باشید. برای اطلاع از قیمت و انواع مدل های عینک و لنز طبی میتوانید از قسمت فروشگاه سایت عینک دی کالا دیدن نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات