تقویت چشم بعد از عمل لیزیک : معرفی راه های مفید‍

تقویت چشم بعد از عمل لیزیک چگونه است؟

تقویت چشم بعد از عمل لیزیک آخرین مرحله از روند درمان و به دست آوردن سلامت بینایی می باشد. رعایت برخی نکات و داشتن رژیم غذایی مناسب که به ترمیم و بهبود بافت چشم کمک کند از جمله مواردی هستند که رعایت آنها بسیار ساده بوده اما تاثیر بسیار زیادی در روند درمان خواهند گذاشت.

در ادامه راه های مفید تقویت چشم بعد از عمل لیزیک را برای شما شرح خواهیم داد، پس تا انتهای این مطلب همراه عینک دی کالا بمانید.

تقویت چشم بعد از عمل لیزیک به وسیله رژیم غذایی

داشتن تغذیه مناسب و سالم همانطور که در پیشگیری از بسیاری بیماری ها موثر است، برای تقویت و بهبود بافت های آسیب دیده بدن نیز تاثیرگذار می باشد. عمل لیزیک یک عمل جراحی 30 دقیقه ای می باشد که دوره نقاهت کوتاهی نیز دارد.

اما نباید از رژیم غذایی مناسب برای ترمیم بافت های چشم پس از عمل لیزیک غافل شد. در ادامه انواع مواد غذایی که برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک مفید هستند را به شما معرفی میکنیم.

داشتن رژیم غذایی مناسب از جمله راه های تقویت چشم بعد از عمل لیزیک است.

  1. مرکبات: از آنجایی که مرکبات منبع غنی ویتامین های مفید اللخصوص ویتامین C می باشند، یکی از بهترین منابع برای تقویت بینایی هستند. بنابراین بعد از عمل لیزیک بهتر است مصرف میوه هایی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت، لیمو شیرین و … را در برنامه غذایی خود جای دهید.
  2. غلات کامل: یکی دیگر از انواع مواد غذایی که برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک مفید هستند، غلات کامل می باشند که منبع غنی از کربوهیدرات هستند. این منابع کربوهیدرات مانند برنج قهوه ای و جو نسبت به سایر منابع کربوهیدرات دارای شاخص گلیسمی پایین تری هستند. به همین دلیل برای بازسازی بافت چشم مناسب تر می باشند.
  3. منابع امگا3 : استفاده از مواد غذایی دارای امگا3 مانند انواع ماهی برای سلامت بدن بسیار مفید هستند و همچنین در پیشگیری از بیماری های چشمی مانند آب مروارید و خشکی چشم بسیار تاثرگذار می باشند.
  4. تخم مرغ: استفاده از تخم مرغ به دلیل ویتامین A بالایی که دارد به بهبود و تقویت چشم بعد از عمل لیزیک کمک بسیاری میکند. همچنین نمیتوان از تاثیر این ماده برای جلوگیری از خشکی چشم غافل شد.
  5. مکمل های ویتامین: بدیهی است که بدن انسان نمیتواند تمامی ویتامین های موجود در مواد غذایی را جذب کند. بنابراین استفاده از مکمل های ویتامین دار در کنار رژیم غذایی سالم تقریباً لازم و ضروری محیوب میشود.

تقویت چشم بعد از عمل لیزیک با استفاده از قطره چشم

قطره های چشم نقش بسزایی در جلوگیری از خشکی چشم و تسریع روند بهبود بعد از عمل جراحی لیزیک دارند. مقدار و زمان استفاده از این قطره ها قبل و بعد از عمل لیزیک توسط پزشک شما تعیین میشود. توجه داشته باشید که استفاده از این قطره ها حتماً باید طبق دستور پزشک و در فاصله زمانی دقیق باشد.

تقویت چشم بعد از عمل لیزیک از اهمیت بالایی برخوردار است.

استفاده از عینک آفتابی و شیلدهای محافظ برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک

عمل جراحی لیزیک با استفاده از تاباندن پرتوهای لیزر به چشم انجام میشود. بدیهی است که پرتوهای لیزر بخشی از بافت چشم را به اصطلاح زخم میکنند. در روند درمان این زخم ها باید از ورود نور زیاد و شدید به چشم ها جلوگیری کرد. به همین دلیل برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک استفاده از عینک آفتابی و شیلدهای محافظتی در طول روز بسیار اهمیت دارد.

نکات تکمیلی برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک

  1. در زمان خوابیدن بعد از عمل لیزیک باید اتاق کاملا تاریک باشد و یا از محافظ هایی مانند چشم بند استفاده کرد. زیرا نور میتواند از پلک بسته نیز عبور کند و به بافت چشم آسیب برساند.
  2. در دوران نقاهت پس از عمل لیزیک باید کمترین فشار را به چشم های خود وارد کنید.
  3. حداقل 4 روز پس از عمل لیزیک نباید آب به چشم های شما برسد. زیرا میتواند زمینه ساز عفونت های چشمی باشد.
  4. از قرار گرفتن در محیط های پرنور خودداری کنید.
  5. برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک حداقل به مدت یک هفته استفاده از وسایلی همچون تلویزیون، کامپیوتر، گوشی و غیره را حذف کرده یا به حداقل برسانید.
  6. داشتن خواب کافی 8 الی 10 ساعته تاثیر بسیار زیادی در روند درمانی چشم های شما دارد.
  7. استفاده از هرگونه مواد آرایشی چشم حداقل تا 20 روز بعد از عمل لیزیک برای شما ممنوع می باشد.
  8. حداقل به مدت دو هفته برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک در محیط هایی که دود سیگار و … وجود دارد، حضور نداشته باشید.
  9. از بلند کردن اجسان سنگین حداقل تا 1 ماه بعد از عمل لیزیک خودداری کنید.
  10. برای تقویت چشم بعد از عمل لیزیک حداقل تا 20 روز بعد از عمل لیزیک استفاده از عطر و ادکلن را کنار بگذارید. زیرا ذرات آن در هوا پخش شده و برای چشم های شما مضر می باشد.

کلام پایانی

رعایت نکات فوق علاوه بر اینکه به تقویت چشم بعد از عمل لیزیک کمک بسیاری میکند باعث حفظ سلامتی بینایی شما نیز میشود. علاوه بر مواردی که در این مطلب ذکر شد شما باید توصیه های پزشک خود را نیز در نظر گرفته و از انجام هرگونه عملی که موجب بروز عفونت در چشم هایتان شود جلوگیری کنید.

همچنین توصیه میشود مقالات تقویت چشم، ضعیفی چشم و سردرد، علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی و نشانه های ضعیفی چشم در کودکان را نیز مطالعه نمایید.

امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات