علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی

اگر شما نیز پس از خرید لنز طبی و در حین استفاده از آن دچار تاری دید شده اید و اکنون به دنبال یافتن پاسخی برای علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی هستید، در این مقاله با عینک دی کالا همراه باشید. تاری دید در زمان استفاده از انواع لنز طبی و رنگی میتواند بر اثر دلایل مختلفی به وجود بیاید.
علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی چیست؟

علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی چیست؟ برای این سوال پاسخ های متفاوتی وجود دارد. برای یافتن پاسخ مناسب باید علت های بروز هریک را بررسی کنیم. به طور کلی تاری دید یک مشکل جدی و آزار دهنده است و مانع از داشتن دیدی واضح و کامل میشود، درست مانند زمانی که شیشه عینک شما بخار گرفته باشد.

در ادامه علت های مختلفی که باعث بروز تاری دید در زمان استفاد از انواع لنز طبی و رنگی میشوند را با یکدیگر بررسی میکنیم. تا نتها همراه ما باشید.

نگهداری نادرست، اصلی ترین علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی

مهم ترین نکته ای که برای استفاده از انواع لنز طبی و رنگی باید به آن توجه داشت، استفاده صحیح و نگهداری اصولی از لنز می باشد. انواع لنزهای تماسی چه در دسته لنزهای سخت باشند و چه در دسته لنزهای نرم، همیشه در معرض جذب آلودگی های مختلف هستند.

اگر برنامه های مراقبتی و شستشوی لنز به درستی انجام نشود وجود خط و خش روی لنز، رسوبات، آلودگی ها و … میتوانند باعث ایجاد تاری دید در زمان استفاده از لنز شوند. براساس آمار بیشترین علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی همین عامل است.

بنابراین با پایبند بودن به اصول مراقبتی و شستشوی به موقع و صحیح انواع لنز به راحتی میتوان از تاری دید ناشی از آن جلوگیری کرد. در این زمینه شما میتوانید مقاله های نحوه شستشوی لنز چشم و نحوه استفاده از لنز طبی را مطالعه نمایید.

ناهماهنگی نسخه لنز طبی با چشم

در برخی موارد ناهماهنگ بودن نسخه لنز مورد استفاده با نمره چشم میتواند علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی باشد. به طور کلی منظورمان از ناهماهنگی نسخه لنز استفاده از نسخه قدیمی، نسخه جدید و یا خرید لنز بدون نسخه می باشد.

در صورتیکه از آخرین مراجعه شما به چشم پزشک مدت زمان زیادی گذشته است و همچنان برای تهیه لنز طبی از نسخه قدیمی خود استفاده میکنید، قطعاً علت تاری دید شما همین عامل است. زیرا با گذشت زمان مشخصات بینایی شما میتواند دستخوش تغییرات شود. بنابراین برای استفاده از لنز طبی باید به طور مرتب با مراجعه به چشم پزشک وضعیت چشم های خود را بررسی کنید.

در حالت دوم علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی میتواند استفاده از نسخه جدید لنز نیز باشد! داشتن تاری دید در زمان استفاده از نسخه جدید لنز تا زمانیکه چشم بتواند خودش را با لنز جدید تنظیم کند طبیعی می باشد.

استفاده نادرست از لنز میتواند علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی باشد.
برای استفاده از لنز طبی باید اصول نگهداری از آن را رعایت کرد.

به یاد داشته باشید که مدت زمان سازگاری چشم با لنز جدید دو هفته یا کمتر از آن است. بنابراین اگر مدت زمان بیشتری طول بکشد باید علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی را در عامل دیگری جستجو کنید.

حالت سوم زمانی است که برای خرید لنز طبی یا رنگی از نسخه چشم پزشک یا اپتومتریست استفاده نکرده باشید. در این حالت قطعاً شما دچار مشکل خواهید شد. لازم به ذکر است که برای خرید لنز طبی شما نمیتوانید از نسخه عینک طبی خود استفاده کنید. از آنجایی که فاصله عدسی عینک با قرنیه نسبت به فاصله لنز با قرنیه متفاوت است، نسخه آنها نیز متفاوت می باشد.

حرکت لنز یک علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی

یکی دیگر از عواملی که در زمان استفاده از لنز طبی میتواند باعث ایجاد تاری دید شود، حرکت کردن لنز از جای خود می باشد. به طور کلی لنز باید دقیقا روی قرنیه و در مرکز چشم قرار بگیرد.

در برخی موارد عواملی باعث حرکت لنز و خارج شدن آن از جای اصلی خود میشوند. در این مواقع با پلک زدن یا خارج کردن و دوباره قرار دادن لنز مشکل حل خواهد شد.

افرادی که دچار آستیگماتیسم هستند بیشتر در معرض این مشکل قرار میگیرند. زیرا آستیگماتیسم بر اثر شکل نامنظم قرنیه ایجاد میشود. استفاده از لنزهای استاندارد با توجه به نسخه چشم پزشک میتواند این مشکل را حل کند.

استفاده از برند غیر استاندارد یا نامناسب با ساختار چشم

در مواردی علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی میتواند برند لنزی باشد که از آن استفاده میکنید. تنوع برندهای استاندارد لنز طبی و رنگی موجود در بازار بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است برای انتخاب برند مناسب با چشم پزشک خود مشورت کنید و بهترین برند را براساس ویژگی های خاص چشم خود انتخاب کنید.

اگر علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی این عامل باشد شما به راحتی میتوانید با امتحان کردن چند برند استاندارد متفاوت بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید.

وجود عارضه هایی مانند خشکی چشم، آب مروارید، گلوکوم و …

1.     خشکی چشم:

عارضه های چشمی مختلفی وجود دارند که میتوانند علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی باشند. خشکی چشم یکی از شایع ترین عارضه ها می باشد که میتواند بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده نادرست و طولانی مدت از لنز، استفاده از لنز نامناسب، داشتن چشمان حساس و … ایجاد شود.

در صورتیکه علت تاری دید شما خشکی چشم باشد میتوانید بر اساس دستور چشم پزشک از قطره های مخصوص استفاده کنید و همچنین عوامل به وجود آورنده خشکی چشم را نیز کنترل کنید.

2.     آب مروارید:

یکی دیگر از شایع ترین عارضه هایی که باعث تاری دید میشود بیماری آب مروارید است. امکان بروز آب مروارید با بالا رفتن سن افزایش می یابد. به طور معمول بیماری آب مروارید ابتدا یک چشم را درگیر میکند و با گذشت زمان شدت آن افزایش می یابد.

3.     چشم صورتی:

استفاده از لنزهای غیر استاندارد و نامرغوب و یا همچنین استفاده نادرست از لنز میتواند باعث بروز عارضه ای با عنوان چشم صورتی شود. چشم صورتی نیز میتواند علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی باشد.

عارضه های مختلف چشمی میتواند علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی باشد.
در زمان استفاده از انواع لنز تماسی باید مرتباً برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کرد.

4.     گلوکوم:

بیماری گلوکوم بر اثر آسیب دیدن عصبی های بینایی ایجاد میشود. به وجود آمدن تاری دید از جمله واضح ترین عوارض این بیماری می باشد.

5.     تورم قرنیه:

یکی دیگر از عارضه هایی که میتواند علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی باشد داشتن تورم قرنیه می باشد. تورم قرنیه یا دیستروفی فوکس بیماری است در اثر آن قرنیه چشم پر از مایع شده و متورم میگردد. داشتن تاری دید مخصوصا اوایل صبح میتواند از جمله دلایل داشتن تورم قرنیه باشد.

عدم رعایت زمان استفاده مجاز از لنزها

لنزهای تماسی بر اساس زمان مجاز استفاده از آنها در دسته بندی های مختلف لنزهای روزانه یا یکبار مصرف، لنزهای ماهانه، لنزهای فصلی و لنزهای سالانه قرار میگیرند.

مدت زمان استفاده از هریک از این لنزها متفاوت بوده و شرایط مراقبت و نگهداری از آنها نیز مختلف است. در برخی موارد عدم رعایت این نکات و استفاده طولانی مدت از لنز طبی یا رنگی میتواند علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی باشد.

کلام پایانی

تا به اینجا با اصلی ترین دلایل بروز تاری دید در زمان استفاده از انواع لنز تماسی آشنا شدید. همانطور که دریافتید با رعایت اصول استفاده صحیح از لنز، استفاده از لنزهای استاندارد، شستشوی دقیق و به موقع لنز میتوانید به راحتی بسیاری از این علت ها را حذف کرده و مشکل تاری دید نداشته باشید.

در مواردی نیز که با رعایت این نکات تاری دید شما رفع نشود علت تاری دید با لنز طبی یا رنگی ممکن است ناشی از عارضه هایی که نام بردیم باشد. در این حالت باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کرده و درمان خود را آغاز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات