بهترین لنز برای چشم های حساس چیست؟

یکی از بزگترین دغدغه افرادی که چشم های حساسی دارند در زمان خرید لنز طبی انتخاب بهترین نوع لنز مناسب چشم هایشان است. در این مقاله از عینک دی کالا قصد داریم بهترین لنز برای چشم های حساس را به شما معرفی کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.
بهترین لنز برای چشم های حساس چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین لنز برای چشم های حساس چه ویژگی هایی دارد؟ آیا استفاده از لنز طبی برای افرادی که چشم های حساسی دارند توصیه میشود؟ این افراد برای استفاده از انواع لنز باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟ از کجا لنز طبی بخریم؟ با وجود چشم های حساس آیا با لنز طبی میشه خوابید؟ و …

همگی سوال هایی هستند که قبل از خرید لنز طبی برای شما پیش می آیند و شما قبل از اقدام به خرید باید جواب مناسبی برای آنها بیابید. به طور کلی میتوان گفت که چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن می باشد که نسبت به کوچکترین آلودگی ها نیز واکنش نشان میدهد.

برای برخی افراد این مشکلات جدی تر است و با وجود چشم های حساس همیشه مستعد التهاب های چشمی هستند. در این حالت استفاده نادرست از یم جسم خارجی مانند لنز میتواند این مشکلات را افزایش دهد. آیا با این وجود این دسته از افراد باید از استفاده از لنز طبی صرف نظر کنند؟ پاسخ این سوال “خیر” است.

شما میتوانید با شناخت بهترین لنز برای چشم های حساس و همچنین رعایت نکات مربوط به نحوه استفاده از لنز طبی و نحوه شستشوی لنز چشم به راحتی لنز طبی را جایگزین استفاده از عینک طبی کنید.

ویژگی های بهترین لنز برای چشم های حساس

  1. برای خرید لنز طبی حتماً و حتماً از نسخه چشم پزشک استفاده کنید. خرید لنز طبی که اندازه آن با توجه به قطر و انحنای قرنیه شما تعیین شده باشد بسیار مهم است. هرچه ابعاد لنز به ابعاد قرنیه نزدیک تر باشد عوارض کمتری دارد.
  2. از آنجایی که لنزهای تماسی کاملاً بر روی سطح قرنیه قرار میگیرند، میزان اکسیژن کمتری به چشم ها میرسد و همین عامل میتواند باعث افزایش حساسیت ها شود. بنابراین میزان عبور اکسیژن از بهترین لنز برای چشم های حساس باید نسبت به باقی لنزها بیشتر باشد.

    بهترین لنز برای چشم های حساس انواع مختلفی دارد.
    بهترین لنز برای چشم های حساس باید اکسیژن رسانی قوی داشته باشد.

  3. یکی از عواملی که در نازک یا ضخیم بودن لنزها تاثیرگذار است، میزان آبی است که در ساخت آنها استفاده میشود. به طور کلی هرچه محتوای آب یک لنز از 50 درصد کمتر باشد آن لنز نازک تر است و هرچه محتوای آب آن از 50 درصد بیشتر باشد، لنز ضخیم تر است.
  4. بهترین لنز برای چشم های حساس لنزی است که باعث خشکی چشم یا تشدید آن نشود. هرچه محتوای آب یک لنز بیشتر باشد با دور کردن آب چشم باعث تشدید خشکی چشم میشود. بنابراین افرادی که دارای چشم های حساس هستند باید از لنزهایی با حداکثر محتوای آب 40 درصد استفاده کنند.
  5. یکی دیگر از ویژگی هایی که برای بهترین لنز برای چشم های حساس باید آن را بررسی کرد، مدت زمان مجاز استفاده از لنز است. به طور کلی لنزها از این منظر به چند دسته لنزهای یکبار مصرف یا روزانه، لنزهای ماهانه، لنزهای فصلی و لنزهای سالانه تقسیم بندی میشوند که هریک ویژگی های خاص خود را دارند.
  6. بدیهی است که هرچه مدت زمان استفاده از یک لنز بیشتر باشد تجمع بافت های چربی و … بر روی آنها افزایش می یابد و همین عامل میتواند باعث افزایش حساسیت های چشمی شود. بنابراین هرچه مدت زمان تعویض لنز کمتر باشد به عنوان بهترین لنز برای چشم های حساس مناسب تر است.

معرفی برندهای مختلف بهترین لنز برای چشم های حساس

اکنون که با ویژگی های کلی لنز طبی مناسب برای چشم های حساس آشنا شده اید نوبت به آن رسیده که برخی از برندهایی که لنزهای استاندارد برای چشم های حساس را روانه بازار میکنند به شما معرفی کنیم. پس از آشنایی با این برندها به راحتی میتوانید لنز مناسب خودتان را خریداری کنید.

1.     آشنایی با لنز Biofinity از برند CooperVision

بدون شک یکی از انواع بهترین لنز برای چشم های حساس لنزهای Biofinity می باشند. برای ساخت این لنزها از تکنولوژی و موادی استفاده شده است که اکسیژن رسانی بالایی داشته و رطوبت چشم را در شرایط مختلف به خوبی حفظ میکنند. بنابراین با استفاده از این نوع لنز از خشکی چشم در امان خواهید بود.

همچنین جنس لنز Biofinity به گونه است که از تجمع بافت های پروتئینی بر روی خود جلوگیری میکند. این ویژگی مثبت میتواند در جلوگیری از عفونت ها و التهاب های چشمی بسیار تاثیر گذار باشد.

شما میتوانید بهترین لنز برای چشم های حساس را از عینک دی کالا خریداری نمایید.
رعایت نکات نگهداری صحیح از لنزهای طبی برای چشم های حساس بسیار بااهمیت است.

2.     معرفی لنزهای Air Optix از محصولات کمپانی ciba vision

یکی دیگر از انواع بهترین لزن برای چشم های حساس لنزهای Air Optix هستند. این لنزها نیز به خوبی رطوبت چشم را حفظ کرده و از خشکی چشم جلوگیری میکنند. همچنین برای ساخت این نوع لنز از فناوری TriComfort استفاده شده است که مانع از تجمع بافت های پروتئینی بر روی سطح لنز میشود.

3.     بررسی لنز های چند کانونی Proclear

لنزهای Proclear یکی دیگر از محصولات برند CooperVision می باشند. استفاده از این نوع لنز به شما احساس راحتی میدهد زیرا فناوری ساخت آنها به شکلی است که با جذب آب همیشه رطوبت چشم را حفظ میکنند. استفاده از لنزهای Proclear برای افرادی که دارای چشم های حساسی هستند و یا مشکل آستیگماتیسم دارند بسیار مناسب است.

4.     لنز Acuvue Oasys به عنوان بهترین لنز برای چشم های حساس

برای ساخت لنزهای Acuvue Oasys از ماده ای به نام هیدروژل سیلیکون تحت فناوری Hydraclear استفاده میشود. به همین دلیل با استفاده از این نوع احساس راحتی بسیار فوق العاده ای خواهید داشت. لنزهای Acuvue Oasys در طول روز به خوبی میتوانند رطوبت چشم را حفظ کنند بنابراین از خشکش چشم خبری نیست!

نکات پایانی

از آنجایی که لنزهای تماسی انواع مختلفی دارند اهمیت شناخت هریک و انتخاب درست آنها بسیار زیاد است. شما میتوانید با مطالعه مقاله ای که در رابطه با لنز تماسی نگارش شده است با انواع لنزها آشنا شوید.

اگر چشم های حساسی دارید به یاد داشته باشید که برای انتخاب برند و نوع لنز خود حتماً باید با متخصص مشورت کنید. اگر در زمان استفاده از یک نوع لنز تماسی دچار حساسیت شده اید باید ابتدا عامل به وجود آورنده حساسیت مشخص شود.

به عنوان مثال ممکن است چشم های شما نسبت به یک محلول شستشو یا نگهداری لنز خاصی واکنش نشان دهد. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی نسبت به خرید لنز تماسی برای چشم های حساس با چشم پزشک خود مشورت کرده و سلامت چشم های خود را تضمین کنید.

در این مقاله تنها چهار مورد از انواع بهترین لنز برای چشم های حساس را به شما معرفی کردیم. اما باید بدانید که تعداد لنزهای مناسب خیلی بیشتر از این موارد است و شما پس از بررسی دقیق ویژگی چشم هایتان میتوانید آنها را بیابید!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات