نحوه شستشوی لنز چشم

بهتر است قبل از اقدام به خرید لنز طبی نسبت به روش های صحیح نگهداری و استفاده از لنز اطلاعاتی کسب کنید. در این صورت بهتر میتوانید تصمیم بگیرید که آیا استفاده از لنز تماسی برای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله از عینک دی کالا قصد داریم شما را با نحوه شستشوی لنز چشم، که یکی از مراحل مهم نگهداری از لنز محسوب میشود آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
نحوه شستشوی لنز چشم چگونه است؟

نحوه شستشوی لنز چشم اگر به طور صحیح انجام پذیرد از بسیاری عفونت های چشمی جلوگیری میشود. یادگیری طریقه شستشوی لنز چشم یکی از مراحل اصلی مراقبت های روزانه از انواع لنز تماسی مانند لنز طبی و لنز رنگی می باشد.

عفونت های چشمی در بین افرادی که از انواع لنز تماسی استفاده میکنند نسبت به سایر افراد رایج تر است. علت این مشکل عدم رعایت اصول بهداشتی نگهداری از لنز است. اما به سادگی با رعایت نکات مربوط به نحوه شستشوی لنز تماسی میتوان از این عفونت ها و سایر مشکلات جلوگیری کرد.

آموزش نحوه شستشوی لنز چشم به صورت کامل

در قدم اول قبل از هرکاری باید دست های خود را با آب و صابون کاملاً شسته و ضدعفونی کنید. برای اینکه میکروب های موجود روی پوستتان عامل عفونت زایی نشوند این مرحله را با حوصله و دقت بالایی انجام دهید.

پس از آن دست هایتان را با استفاده از یک پارچه یا حوله تمیز و بدون پرز خشک کنید. به یاد داشته باشید که برای شستن دست ها از صابون های مرطوب کننده استفاده نکنید، زیرا مواد موجود در آنها با لنز سازگاری ندارند. در قدم بعدی یکی از لنزها را از چشم خود خارج کرده و درون دست خود بگذارید. توجه داشته باشید که در زمان انجام این مرحله سطح لنز دچار خراش یا پارگی نشود.

یادگیری نحوه شستشوی لنز چشم به طور صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.
شستشو و ضدعفونی کردن لنز باید مرتباً انجام پذیرد.

اکنون نوبت به استفاده از محلول ضدعفونی کننده مخصوص لنز است. در این مرحله از روش شستن لنز چشم با دست و دل بازی از محلول ضدعفونی کننده لنز استفاده کنید، تا جایی که لنز به طور کامل در محلول قرار بگیرد.

نحوه شستشوی لنز چشم باید توسط انگشت شما با دقت و به آرامی در این مرحله انجام گیرد. باید به آرامی سطح لنز را با استفاده از محلول از هرگونه آلودگی، میکروب، سلول های مرده و …  پاک کنید. برای انجام اینکار از حرکات رفت و برگشت انگشت استفاده کنید . هرگز انگشت خود را به صورت دورانی روی سطح لنز نکشید.

پس از پایان یافتن این مراحل لنز را درون جعبه لنز قرار دهید و مراحل نحوه شستشوی لنز چشم را برای لنز چشم دیگر نیز تکرار کنید. زمانیکه هر دو لنز را درون جعبه لنز قرار دادید، جعبه را با استفاده از محلول ضدعفونی کننده پر کنید.

نکته ای که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از شستن لنزها با استفاده از محلول، آنها را درون محلول قدیمی جعبه لنز قرار ندهید. همیشه از محلول تازه و تمیز استفاده کنید.

نحوه شستشوی لنز رنگی و طبی با محلول های مختلف

انواع لنزهای تماسی قابلیت جذب موادی که از چشم خارج میشوند را دارند. بنابراین پس از مدتی سطح لنز با مولکول هایی که از چشم خارج می شوند پوشانده میشود. این مواد زائد را باید از روی سطح لنز پاک کرد. بنابراین بجز محلول ضدعفونی کننده معمولی لنز نیاز به محلول های دیگری نیز می باشد.

برای انتخاب این محلول بهتر است از چشم پزشک خود مشورت بگیرید. در ادامه ما تعدادی از محلول های موجود را که در نحوه شستشوی لنز چشم مورد استفاده افراد مختلف است به شما معرفی میکنیم.

نحوه شستشوی لنز چشم با محلول پراکسید هیدروژن

محلول های پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن لنزهای تماسی مورد استفاده قرار میگیرد که دارای مواد نگهدارنده هستند. اگر از محلول پراکسید هیدورژن استفاده میکنید باید مراحل تمیز کردن، شستشوی لنز و ضدعفونی کردن آن را به طور کامل انجام دهید. در غیر این صورت چشمان شما در اثر این محلول آسیب خواهند دید.

نحوه شستشوی لنز چشم را با استفاده از محلول های مختلفی میتوان انجام داد.
برای تمیز کردن لنزهای تماسی محلول های ضدعفونی کننده متفاوتی موجود است.

نحوه شستشوی لنز تماسی با محصولات مراقبتی چند منظوره

تعدادی محلول ضدعفونی کننده وجود دارد که تحت عنوان محصولات مراقبتی چند منظوره لنز شناخته میشوند. اگر از این محلول ها استفاده کنید دیگر نیازمند محلول دیگری نخواهید بود. با استفاده از این محصولات میتوانید مراحل تمیز کردن، شستشو دادن و ضدعفونی کردن لنز را انجام دهید.

طریقه شستشوی لنز چشم دستگاه های مخصوص 

دستگاه های مختلفی برای ضدعفونی کردن لنزهای تماسی وجود دارد. این دستگاه ها براساس دستورالعمل هایی که برای آنها تعریف شده است لنزها را شستشو داده و ضدعفونی میکنند. برای استفاده از این دستگاه ها شما کافیست لنزها را درون دستگاه قرار دهید، مابقی کار با شما نخواهد بود!

روش شستن لنز چشم با استفاده از تمیزکننده های آنزیمی

تمیزکننده های آنزیمی محصولاتی هستند که به خوبی میتوانند پروتئین های تشکیل شده بر سطح لنز را از بین ببرند. نحوه شستشوی لنز چشم با استفاده از این تمیزکننده های آنزیمی به شکل زیر است:

جعبه مخصوص لنز را با استفاده از محلول تازه و تمیز پر کنید و سپس درون هر جای لنز یک قرص آنزیمی بیندازید و صبر کنید تا قرص ها به طور کامل درون محلول حل شوند. پس از حل شدن قرص های آنزیمی، لنزهایی را که از قبل شستشو داده اید را به مدت 15 دقیقه درون محلول قرار دهید.

نحوه شستشوی لنز چشم با پاک کننده روزانه پروتئین

محلول هایی برای پاک کردن روزانه پروتئین از سطح لنز نیز وجود دارد. برای استفاده از این محلول ها کافیست پس از شستشوی لنز قبل از اینکه آنها را درون محلول قرار دهید، در هر جا لنزی یک قطره از محلول پاک کننده پروتئین بچکانید و سپس لنزها را درون آنها قرار دهید.

نکات تکمیلی استفاده و نگهداری از لنز چشم

انجام صحیح مراحل نحوه شستشوی لنز چشم از بیماری ها و عفونت های چشمی جلوگیری میکند.
با شستشو و ضدعفونی کردن مرتب لنزها از عفونت های چشمی جلوگیری میشود.

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با نحوه شستشوی لنز چشم باید به شما یادآوری کنیم این است که هرگز برای شستشوی لنز از آب استفاده نکنید! درون آب انواع زیادی از انگل و میکروارگانیسم وجود دارد که پس از برخورد با لنز سریعاً توسط لنز جذب شده و باعث بروز بیماری های جدی بینایی میشوند.

به یاد داشته باشید که تمیز کردن جعبه لنز نیز همانند تمیز کردن لنز طبی از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است روزانه یا حداقل هفته ای یکبار جعبه لنز خود را با استفاده از همان محلول های تمیزکننده لنز شستشو داده و ضدعفونی کنید.

بر اساس نظر متخصصان بهتر است برای شستشوی جعبه لنز نیز از آب استفاده نکنید. زیرا انگل های موجود در آب میتوانند تا مدت های زیادی بر روی سطح جعبه لنز زنده بمانند.

همچنین به یاد داشته باشید که لنزها و جعبه آن را در محیط های مرطوب مانند حمام و … قرار ندهید. رشد باکتری ها در محیط های مرطوب بسیار سریعتر اتفاق افتاده و عامل خطرناکی برای بینایی می باشد.

در نهایت به شما توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات دیگری که در رابطه با لنز طبی نگارش کرده ایم نیز مطالعه نمایید. مطالعه مقالات نحوه استفاده از لنز طبی، راهنمای خرید لنز چشم، آیا با لنز طبی میشه خوابید؟ و آیا لنز برای چشم ضرر دارد؟ میتواند برای شما مفید باشد.

کلام پایانی

در صورت تمایل به خرید اینترنتی انواع لنز طبی و رنگی و همچنین خرید عینک طبی میتوانید خرید خود را از بین محصولات استاندارد و باکیفیت فروشگاه عینک دی کالا انتخاب نمایید. مفتخریم که از سال 1393 تا کنون بستری امن و مطمئن در زمینه فروش انواع عینک، لنز و لوازم جانبی آنها برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات