راهنمای خرید لنز چشم

باتوجه به افزایش روزافزون تعداد افراد استفاده کننده از انواع لنز طبی و غیر طبی، آشنایی با انواع لنز چشم و بایدها و نبایدهای استفاده از هر نوع لنز به شما کمک می‌کند ایمنی و سلامت چشم های خود را در برابر حوادث ناشی از استفاده نادرست را از خود دور کنید. برای اطلاع از راهنمای خرید لنز چشم تا انتهای این مقاله با عینک دی کالا همراه باشید.
راهنمای خرید لنز چشم چیست؟

راهنمای خرید لنز چشم شامل اطلاعاتی است که دانستن آن برای هریک از خریداران و استفاده کنندگان از لنزهای طبی و غیر طبی لازم و ضروری است. برای همه مسلم است که چشم یکی از حیاتی ترین و حساس ترین اعضای بدن می باشد.

استفاده نادرست و یا عدم توجه به مدت زمان مجاز استفاده از هر لنز و یا عدم نگهداری صحیح از لنزها، هریک می‌توانند خطرات جدی و گاهی جبران ناپذیر برای چشم های شما ایجاد کنند. بنابراین آگاهی از راهنمای خرید لنز چشم را در اولویت قرار دهید.

آشنایی با انواع لنز چشم و کاربرد هریک

در یک تعریف ساده میتوان گفت که لنز چشم یک لایه پلاستکی نرم و نازک با ویژگی های خاص است که با قرار گرفتن بر روی قرنیه چشم وظیفه خود را به انجام می رساند. به طور کلی لنزها در دو دسته لنز طبی و لنز غیر طبی جای میگیرند.

· لنز طبی:

لنز طبی چشم همانطور که از نامش پیداست برای امور درمانی مورد استفاده قرار میگیرد. برای بدست آوردن وضوح بینایی به علت داشتن عیوب انکساری مانند ضعف در بینایی نیاز به استفاده از عینک طبی می باشد. در این حالت اگر به هردلیلی تمایلی به استفاده از عینک طبی نداشته باشید میتوانید لنز طبی مناسب چشم خود را تهیه و استقفاده کنید.

لنزهای طبی برای داشتن عملکرد صحیح به طور کامل و مستقیم به قرنیه میچسبند. به همین دلیل لنزهای طبی را با نام لنزهای تماسی نیز میشناسند.

· لنز غیر طبی (لنز رنگی):

دسته ای دیگر از لنزهای چشم وجود دارند که جنبه درمانی نداشته و تغییرات مثبتی در دید فرد ایجاد نخواهند کرد. این نوع لنزها را در رنگ های متنوع و با مدت زمان استفاده مجاز متفاوت میتوانید بیابید. کاربرد این لنزها صرفاٌ آرایشی و برای زیبایی می باشد.

راهنمای خرید لنز چشم طبی

همانطور که گفتیم لنزهای طبی برای مشکلاتی از قبیل نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و … کابرد درمانی دارند. لازم است بدانید که لنزهای طبی یا تماسی نیز خود به دو دسته لنز سخت و نرم تقسیم میشوند.

· لنز طبی سخت

لنز های طبی سخت در دو دسته لنز سخت استاندارد و لنز سخت نافذ اکسیژن قرار دارند. به طور کلی لنزهای سخت برای افرادی استفاده میشود که نمره آستیگماتیسم چشم آنها بسیار بالا باشد.

لنزهای سخت استاندارد آن دسته از لنز هایی هستند که در مقابل عبور اکسیژن مقاوم هستند. لنز سخت استاندارد نسبت به مابقی لنزها قیمت کمتری داشته و برای قرار دادن آنها در چشم باید از یک مایع یا محلول نرم کننده مخصوص استفاده کرد.

در مقابل دسته ای دیگر از لنزهای سخت وجود دارند که اکسیژن را از خود عبور داده و سبب اکسیژن رسانی به چشم می‌شوند. انعطاف پذیری این نوع لنز نسبت به سایر لنزهای سخت بیشتر است، بنابراین علاوه بر طبیعی تر بودن استفاده از آنها احساس ناراحتی نخواهد داشت.

هریک از این نوع لنزها برای اصلاح مشکل خاصی توسط چشم پزشک تجویز می‌شوند. به طور مثال برای اصلاح آستیگماتیسم از لنز سخت استاندارد و برای مشکلاتی از قبیل قوز قرنیه از لنز سخت نافذ اکسیژن استفاده میشود.

راهنمای خرید لنز چشم به خرید راحت تر شما کمک خواهد کرد.
لنز طبی چشم انواع مختلفی دارد.

· لنز طبی نرم

لنزهای نرم نوع دیگری از لنزهای طبی هستند که انعطاف پذیری بالا و ظاهری طبیعی دارند. از آنجایی که این لنزها از پلاستیک ساخته نشده اند به راحتی در چشم تحمل می‌شوند. لنزهای نرم انواع مختلفی دارند که در ادامه در راستای راهنمای خرید لنز چشم برای شما شرح می‌دهیم.

  1. لنز روزانه : شامل لنز هایی می‌شوند که قبل از خواب باید آنها را از چشم خارج کرد. به طور کلی این لنزها بیش از 18 ساعت نباید در چشم باشند.
  2. لنز یکبار مصرف : همانطور که از نامشان پیداست تنها یکبار مجاز به استفاده از این نوع لنز می باشید. همچنین این نوع لنز نیز موقع خواب باید از چشم خارج شود.
  3. لنز طولانی مدت : مدت زمان استفاده از نوع لنزها متفاوت است و مجاز به استفاده از آن در زمان خواب نیز هستید. این نوع لنزها هفته ای یکبار باید از چشم خارج و با محلول مخصوص ضدعفونی شوند تا از عفونت چشم جلوگیری شود.
  4. لنز توریک : انعطاف پذیرترین نوع از لنزهای نرم می باشند. این نوع لنزها برای اصلاح بینایی ناشی از آستیگماتیسم کاربرد دارند. اما لازم به ذکر است که جذب اکسیژن آنها نسبت به لنزهای سخت کمتر است.

راهنمای خرید لنز چشم غیر طبی

استفاده از لنزهای غیر طبی صرفاً جنبه زیبایی داشته و این روزها شاهد افزایش استفاده از انواع مختلف آنها می باشیم. لنزهای غیر طبی بدون نمره می باشند و تنها وظیفه آنها تغییر رنگ چشم می باشد. لنزهای رنگی نیز شامل نوع های مختلفی به شرح زیر می باشند:

· لنز رنگی مرئی

دسته ای از لنزهای درمانی وجود دارند که وقتی به آنها نگاه می‌کنید رنگ سبز یا آبی بسیار کمرنگی را مشاهده خواهید کرد. این نوع لنزها پس از قرار گرفتن روی قرنیه چشم تغییری در رنگ چشم شما ایجاد نخواهند کرد. رنگی بودن آنها صرفا جهت مشخص بودن آن بر روی سطوح دیگر است.

· لنز رنگی تشدید کننده

این دسته از لنزها برای تغییر رنگ چشم به کار می‌روند. لنز رنگی تشدید کننده نسبت به لنز رنگی مرئی تیره تر بوده و در عین حال شفافیت داشته و مانع بینایی صحیح نمی باشد.

· لنز رنگی فیلتر نور

این نوع لنز همانطور که از نامش پیداست برای تغییر وضعیت نور رسیده شده به چشم مناسب می باشد. ورزشکاران از این نوع لنز استفاده زیادی می‌کنند.

· لنز رنگی مات

لنز رنگی مات نیز در دسته لنزهای زیبایی هستند که به مقدار قابل توجهی رنگ چشم را تغییر می‌دهند.

راهنمای خرید لنز چشم از اهمیت بالایی برخوردار است.
هریک از لنزها شرایط نگهداری ویژه خود را دارند.

نکات تکمیلی راهنمای خرید لنز چشم

تا به اینجا به انواع لنزهای چشمی آشنا شدید. بدیهی است که هریک از مدل های معرفی شده میتوانند مزایا و معایب مخصوص خود را داشته باشند. شما می‌توانید با بررسی این مزایا و معایب و سایر نکاتی که ذکر میکنیم لنز طبی و غیر طبی مناسب خود را انتخاب کنید.

  1. با استفاده از لنز طبی سخت دیدی واضح و شفاف خواهید داشت.
  2. نگهداری از لنز سخت آسان است و همچنین ماندگاری بالایی نیز دارد.
  3. برای لنزهای سخت احتمال شکستی، خراشیدگی و جابه جایی در چشم وجود دارد.
  4. اوایل استفاده از لنز های سخت احساس راحتی کمتری نسبت به استفاده از لنزهای نرم خواهید داشت.
  5. لنزهای نرم نسبت به لنزهای سخت ماندگاری کمتر و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
  6. تنوع رنگی لنزهای نرم بسیار زیاد است.
  7. استفاده از لنزهای نرم بسیار راحت است و اگر قصد استفاده مقطعی داشته باشید به راحتی با چشم شما سازگار می‌شود.
  8. لنزهای نرم ممکن است مواد شیمیایی را از محیط جذب کرده و چشم را تحریک کنند.
  9. در زمان استفاده از لنزهای سخت احتمال نفوذ اجسام خارجی مانند گرد و غبار ریز به چشم وجود دارد.
  10. لنزهای نرم در زمان ورزش کردن نسبت به لنزهای سخت مناسب ترند. همچنین لنزهای نرم نسبت به نور حساسیت کمتری دارند.

لازم به ذکر است که انواع لنز طبی به صورت رنگی نیز وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها علاوه بر اصلاح بینایی، رنگ چشم خود را نیز تغییر دهید.

کلام پایانی

توصیه می‌کنیم برای خرید لنز طبی حتما با پزشک خود مشورت کرده و لنز مناسب چشمتان را انتخاب کنید. از طرف دیگر اگر قصد خرید لنز غیر طبی و آرایشی را دارید حتما و حتما از فروشگاه های معتبر محصول استاندارد مورد نظر خود را خریداری کنید.

شیوه استفاده نادرست از لنز و همچینن استفاده از لنزهای فاسد یا ناسازگار با چشم می‌تواند عواقب سختی داشته باشد. شما می‌توانید برای خرید انواع لنز طبی از بخش فروشگاه عینک دی کالا دیدن نمایید. همچنین میتوانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان دی کالا از طریق شماره 02166530585 در تماس باشید.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات