انواع عدسی مناسب عینک آفتابی را بشناسید

بدون شک همه میدانیم که استفاده از عینک آفتابی برای حفظ سلامت بینایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین آشنایی با انواع عدسی عینک آفتابی قبل از اقدام به خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه به شما کمک میکند عینک مناسب خود را آسان تر بیابید.
عدسی مناسب عینک آفتابی چیست؟

عدسی مناسب عینک آفتابی نیز مانند عدسی عینک طبی و حتی بیشتر از آن دارای تنوع و ویژگی های خاص می باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد که فکر میکنند لنز عینک آفتابی تنها یک عایق اشعه UV می باشد، عدسی مناسب عینک آفتابی میتواند با استفاده از تکنولوژی های مختلف انواع مختلفی داشته باشد.

از جمله عدسی های عینک آفتابی میتوان به عدسی های پلاریزه، عدسی فتوکرومیک، عدسی پلاستیکی با شاخص بالا، عدسی رنگی، عدسی آینه ای و عدسی تدریجی اشاره کرد. در ادامه به توضیح هریک می پردازیم، پس همراه ما باشید.

عدسی پلاریزه از انواع عدسی مناسب عینک آفتابی

به طور کلی عدسی عینک آفتابی وظیفه دفع اشعه های فرابنفش را برعهده دارد. تکنولوژی به تولیدکنندگان این امکان را میدهد که با اضافه کردن برخی پوشش ها، ویژگی ها و قابلیت های خاصی را به عدسی اضافه کنند.

پوشش پلاریزه و سایر پوشش های بازتاب دهنده نور خورشید به شما کمک میکنند که در محیط های پرنور و محیط هایی که انعکاس نور در آنها بسیار شدید تر است (مانند آب و برف) بتوانید یک دید واضح و با کنتراست بالا داشته باشید.

پوشش پلاریزه بازتاب نور و شدت آن را به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد. همچنین در صورت تمایل شما میتوانید برای کسب اطلاعات دقیق تر مقاله ای را که در رابطه با عینک آفتابی پلاریزه نگارش شده است مطالعه نمایید.

عدسی مناسب عینک آفتابی انواع مختلفی دارد.
انتخاب عدسی مناسب برای عینک آفتابی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بررسی عدسی فتوکرومیک

عدسی فتوکرومیک یکی دیگر از انواع عدسی مناسب عینک آفتابی است. این نوع عدسی برای افرادی که چشمان ضعیفی دارند مناسب می باشد. عدسی فتوکرومیک با توجه به نور محیط تغییر رنگ میدهد.

اگر عدسی فتوکرومیک در برابر نور خورشید قرار بگیرد تیره شده و پس از بازگشت به محیط بدون نور کم کم رنگ خود را از دست میدهد. لازم به ذکر است که تغییر رنگ عدسی فتوکرومیک تنها با نور طبیعی امکان پذیر است. بنابراین نورهای مصنوعی مانند لامپ ها تاثیری بر آن ندارند.

در گذشته عدسی فتوکرومیک محبوبیت بیشتری در میان مردم داشت. اما امروزه تعداد افراد کمی از این نوع عدسی استفاده میکنند. زیرا پس از مدتی سرعت تغییر رنگ عدسی کاهش یافته و شیشه عدسی نیز کم کم زرد رنگ میشود.

برای آشنایی بیشتر با عدسی فتوکرومیک میتوانید مقاله ای که تحت عنوان بهترین نوع عینک فتوکرومیک نگارش شده است را مطالعه کرده و تصمیم بگیرید که آیا این نوع عدسی برای شما مناسب است یا خیر.

عدسی پلاستیکی با شاخص بالا

عدسی های پلاستیکی سالهای زیادی است که جایگاه ویژه ای در صنعت عینک سازی جهانی کسب کرده اند. میتوان گفت که استفاده از عدسی های شیشه ای با ورود عدسی های پلاستیکی تقریباً منسوخ شده است و تنها افرادی که به واسطه شغل یا حرفه شان نیازمند استفاده از آن هستند آن را انتخاب میکنند.

در مقاله های پیشین در رابطه با اینکه عدسی شیشه ای یا پلاستیکی چه ویژگی هایی دارند به طور کامل توضیح داده ایم. عدسی پلاستیکی با شاخص بالا یکی از دستاوردهای مهم است که به وسیله آن عدسی های نازک تر و سبک تری میتوان ساخت. پلاستیک با شاخص بالا نسبت به سایر مواد پلاستیکی دارای ضریب شکست بیشتری می باشد.

عدسی های رنگی از انواع عدسی مناسب عینک آفتابی

عدسی پلاریزه از انواع عدسی مناسب عینک آفتابی است.
پوشش پلاریزه با کاهش بازتاب نور از چشم ها به خوبی مراقبت میکند.

عینک آفتابی های مختلفی را میتوان با عدسی های رنگی یافت. عدسی های رنگی در برخی موارد کاربرد محیطی داشته و در برخی موارد تنها جنبه زیبایی دارند. این عدسی ها با توجه به رنگشان هریک ویژگی های خاصی دارند.

اگر قصد انتخاب عدسی رنگی را به عنوان عدسی مناسب عینک آفتابی تان دارید بهتر است قبل از انتخاب با کاربرد و ویژگی هر رنگ آشنا شوید.

عدسی زرد رنگ:

این نوع عدسی برای محیط های با نور کم مناسب است زیرا توانایی دفع نورهای شدید را ندارد. عدسی زرد رنگ علاوه بر اشعه های فرابنفش، نورهای آبی رنگ را نیز فیلتر میکند. بنابراین با اشتفاده از این عدسی کنتراست دید بالایی خواهید داشت.

بنابراین میتوان گفت عدسی زرد، طلایی و یا کهربایی رنگ یک نوع عدسی مناسب عینک آفتابی برای محیط های کم نور، تاریک، مه آلود، آب هوای ابری، برفی و بارانی می باشد.

عدسی با رنگ قرمز:

عدسی قرمز رنگ نیز بسیاری از رنگ ها از جمله نورهای آبی را فیلتر میکند. به همین دلیل است که با استفاده از عدسی قرمز به مدت طولانی چشم ها خستگی کمتری را احساس خواهند کرد.

از این نوع عدسی میتوان برای همه فعالیت هاا از جمله رانندگی استفاده کرد. عدسی قرمز در محیط های کم نور نیز یک دید با کنتراست بالا به شما هدیه میکند. بنابراین از این نوع عدسی در هوای آفتابی، ابری و برفی میتوان بهره برد.

عدسی سبز رنگ:

عینک آفتابی با عدسی سبز رنگ را میتوان در هر آب و هوایی بجز آب و هوای برفی استفاده کرد. این نوع عدسی نور تابیده شده را کاهش میدهد اما در رنگ های محیط تغییر ایجاد نمیکند. بنابراین اگر نیازمند دید طبیعی با میدان و عمق دید زیاد هستید میتوانید از عدسی سبز رنگ استفاده کنید.

عدسی با رنگ آبی یا بنفش:

عدسی های آبی رنگ یا بنفش رنگ را میتوان بیشتر در دسته عدسی های تزئینی دانست. یعنی مانند سایر رنگ ها دارای ویژگی خیلی خاصی نمی باشند. این رنگ عدسی ها با کاهش نور میتوانند رنگ ها را تقویت کنند.

از عدسی آبی و بنفش میتوان برای فعالیت هایی مانند ماهی گیری، اسکی، گلف و … استفاده کرد. همچنین میتوانید در هوای مه آلود و برفی نیز این نوع عدسی را بر چشمان خود داشته باشید.

عدسی های رنگی نیز از انواع عدسی مناسب عینک آفتابی هستند.
عدسی های رنگی با توجه به رنگشان دارای ویژگی های متفاوتی هستند.

عدسی قهوه ای رنگ:

میتوان گفت که یکی از متداول ترین رنگ ها برای عدسی مناسب عینک آفتابی، رنگ قهوه ای می باشد. طیف های مختلف رنگ قهوه ای که برای ساخت عدسی عینک آفتابی استفاده میشوند میتوانند رنگ های خنثی را فیلتر کنند. بنابراین دید با کنتراست بالاتری خواهید داشت.

لازم به ذکر است که عدسی های قهوه ای رنگ های محیط را تغییر میدهد بنابراین با استفاده از آن اجسام را با رنگ واقعی شان نخواهید دید. این نوع عدسی علاوه بر کاهش تابش و حذف بازتاب نور، نور آبی را نیز کاهش میدهد.

از عدسی قهوه ای رنگ میتوان برای فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، ورزش های آبی، اسکی، تنیس، گلف و همچنین در هوای آفتابی و نیمه ابری استفاده کرد.

عدسی با رنگ طوسی:

رنگ طوسی میتواند بدون تغییر رنگ های محیط میزان نور را کاهش دهد. هرچه رنگ ط.سی تیره تر باشد میزان بیشتری از نور را کاهش میدهد. به همین دلیل است که بیشترین عدسی مناسب عینک آفتابی ها به رنگ های مشکی یا طوسی بسیار تیره هستند.

از این نوع عدسی برای هر فعالیتی و هر آب و هوایی بجز آب و هوای برفی میتوان استفاده کرد. عدسی طوسی رنگ علاوه بر کاهش نور، میدان دید را نیز تقویت میکند.

عدسی آینه ای از انواع عدسی مناسب عینک آفتابی

یکی از انواع عدسی مناسب عینک آفتابی، عدسی آینه ای می باشد.
عدسی آینه ای برای روزهای برفی بسیار مناسب است.

عدسی آینه ای نیز در رنگ های متفاوتی تولید میشود اما لازم است بدانید که رنگ این نوع عدسی تاثیری در کاربرد آن نداشته و شما میتوانید بر اساس سلیقه هر رنگ را انتخاب کنید.

عدسی های آینه ای نور تابیده شده به سطح عدسی را به خوبی برگشت میدهند. به همین دلیل به میزان قابل توجهی از چشم های شما محافظت میکنند. این نوع عدسی برای روزهای آفتابی و برفی و ورزش هایی مانند اسکی روی برف و ورزش های آبی بسیار مناسب است.

معرفی عدسی تدریجی

قطعا شما هم عینک آفتابی هایی را دیده اید که رنگ قسمت بالایی عدسی و قسمت پایینی آنها با هم متفاوت است. این نوع عدسی با نام عدسی تدریجی شناخته میشوند. رنگ عدسی های تدریجی از بالا به سمت پایین کمرنگ میشود.

قسمت بالایی عدسی که رنگ تیره تری دارد از میزان شدت نور میکاهد و قسمت پایینی که رنگ روشن تری دارد میدان دید قوی تری به شما میدهد. بنابراین میتوان گفت که عدسی تدریجی یکی از انواع مناسب عینک آفتابی برای زمان رانندگی می باشد.

کلام پایانی

اکنون که با انواع عدسی مناسب عینک آفتابی آشنا شده اید راحت تر میتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع عدسی برای شما مناسب تر است. به یاد داشته باشید که انتخاب و خرید عدسی عینک استاندارد میتواند سلامت چشم های شما را به خوبی حفظ کند.

بنابراین عینک آفتابی خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و نسبت به اصل بودن و Anti UV 400 بودن آن اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که خرید عینک آفتابی زنانه پرادا، خرید عینک آفتابی زنانه ریبن، خرید عینک آفتابی زنانه تام فورد، عینک آفتابی جنتل مانستر زنانه، فریم عینک کائوچویی زنانه، عینک آفتابی دخترانه و همچنین عینک آفتابی پلاریزه مردانه، عینک آفتابی مردانه ریبن، عینک آفتابی مردانه خلبانی، عینک آفتابی مردانه ریبن ویفری و عینک آفتابی جنتل مانستر مردانه از سایت دی کالا امکان پذیر است.

شما میتوانید برای کسب راهنمایی های بیشتر قبل از خرید عینک آفتابی مقاله های راهنمای خرید عینک آفتابی، بهترین مارک عینک آفتابی و نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل را نیز مطالعه نمایید.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات