راهنمای خرید عینک آفتابی ( راهنمای جامع و کامل)

قبل از خرید عینک آفتابی لازم است نسبت به یک سری نکات آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید برای چهره و استایل خود یک عینک آفتابی ایده آل را انتخاب کرده و از نتیجه آن شگفت زده شوید. برای اطلاع از راهنمای خرید عینک آفتابی تا انتها همراه ما باشید.
راهنمای خرید عینک آفتابی چیست؟

اهمیت خرید عینک آفتابی چیست؟

راهنمای خرید عینک آفتابی به شما کمک میکند از بین انبوه مدل های عینک آفتابی، از لحاظ کیفیت و زیبایی شناسی بهترین مدل را برای استفاده انتخاب کنید. عینک آفتابی یکی از مهم ترین اکسسوری هایی می باشد که در هر زمان و مکانی باید به همراه داشته باشید.

چشم ها یکی از مهم ترین عضوهای حیاتی بدن هستند که حفظ سلامت آنها بسیار پراهمیت است. اکثر افراد در طول شبانه روز ساعت های زیادی را در معرض تابش مستقیم اشعه های خورشید قرار دارند. محافظت از چشم ها در برابر اشعه های فرابنفش برای مشاغلی که در محیط باز قرار دارند، ورزشکارانی که در محیط های سرباز تمرین میکنند و برای عبور و مرور همه افراد در خارج از محل کار و خانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشعه های فرابنفش UVA و UVB دو دسته از اشعه های بسیار مضر هستند که برای سلامت چشم ها یک خطر جدی محسوب میشوند. از عوارض این اشعه ها میتوان به مشکلاتی چون آب مروارید، ناخنک، خشکی چشم، کشیدگی و کوچک شدن چشم و … اشاره کرد.

از طرفی دیگر پوست ناحیه افراد چشم بسیار حساس و نازک می باشد و استفاده از عینک آفتابی مانع از برخورد اشعه های فرابنفش به پوست اطراف چشم شده، در نتیجه از پیری پوست و چروک شدن اطراف چشم جلوگیری میکند.

برای خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات خرید عینک آفتابی را از چند منظر مختلف میتوان بررسی کرد:

  1. یک عینک آفتابی برای شما مناسب است که فریم آن با فرم صورتتان هماهنگی لازم را داشته باشد.
  2. رنگ لنز و جنس فریم عینک آفتابی را باید براساس کاربرد آن انتخاب کنید.
  3. انتخاب ابعاد فریم عینک طبی باید با توجه به ابعاد صورتتان باشد. اما به طور کلی فریم های پهن و بزرگ مناسب تر هستند.
  4. برند تولید کننده عینک آفتابی از اهمیت بالایی برخوردار است. عینک آفتابی های غیر اصل هیچ گونه محافظتی در برابر اشعه های UV ندارند.

به جرئت میتوان گفت میزان ایمنی و محافظت عینک آفتابی از چشم ها مهم ترین نکته از سری نکات خرید عینک آفتابی می باشد. بنابراین مهم ترین ویژگی که در زمان خرید عینک آفتابی حتماً باید بررسی شود ضد UV و پلاریزه بودن عینک است. دستگاه های مختلفی برای تست این دو پارامتر موجود است. اگر از مکان معتبری خرید میکنید، میتوانید صرفاً به درج بودن UV Protection روی عینک اکتفا کنید.

اما برای اطمینان بیشتر نسبت به خرید عینک آفتابی از فروشگاه های دیگر بهتر است از فروشنده درخواست تست میزان UV بودن عینک توسط دستگاه های اندازه گیری مخصوص را داشته باشید.

راهنمای خرید عینک آفتابی با توجه نوع صورت

یکی دیگر از پارامترهایی که برای خرید عینک آفتابی باید آن را به خوبی بررسی و اعمال کنید، توجه به فرم صورت و انتخاب فریم مناسب براساس فرم صورت می باشد. صورت شما میتواند به هریک از اشکال مربع، مستطیل، بیضی، گرد، مثلث، قلب یا لوزی شبیه باشد.

برای تشخیص فرم صورت خود میتوانید روبه روی آینه بایستید و شکل صورت خود را روی آینه رسم کنید و در نهایت تشخیص دهید شکل رسم شده به کدام یک از اشکال هندسی ذکر شده شباهت بیشتری دارد.

در ادامه به عنوان راهنمای خرید عینک آفتابی اصل براساس فرم صورت یک راهنمای تصویری تشخیص فرم صورت را برای شما آورده ایم:

در این قسمت تصویر راهنمای خرید عینک آفتابی براساس نوع صورت قرار گرفت.
مدل فریم عینک آفتابی براساس فرم صورت انتخاب میشود.

همانطور که مشاهده میکنید انواع فرم صورت در ویژگی هایی مانند اندازه طول و عرض صورت، مدل فک و چانه و… با یکدیگر تفاوت دارند. همین ویژگی ها تعیین میکند که برای هر فرم صورت چه مدل فریم عینک آفتابی ایده آل می باشد.

1. مدل عینک آفتابی مناسب صورت قلبی شکل

در صورت های قلبی شکل پیشانی و گونه ها پهن و برجسته و چانه تیز می باشد. بنابراین عینک آفتابی برای این فرم صورت مناسب است که توجه را به قسمت میانی صورت جلب کند. فریم های چندضلعی، ویفرر، گرد، مربعی، خلبانی، چشم گربه ای و پروانه ای برای این مدل صورت مناسب است.

2. راهنمای خرید عینک آفتابی برای صورت بیضی

صورت بیضی شکل از معمول ترین فرم های صورت می باشد. در این مدل چهره ها طول صورت از عرض آن بیشتر است و عرض پیشانی نیز از عرض چانه بیشتر می باشد. به طور کلی فرم صورت بیضی یکی از ایده آل ترین فرم های صورت برای انتخاب فریم عینک آفتابی می باشد. زیرا انواع مدل ها برای این صورت مناسب است. به طور مثال میتوان به مدل های عینک آفتابی پروانه ای، کلاب مستر، ویفرر، مربعی، مستطیلی، خلبانی، چندضلعی، عینک های گرد و اورسایز (Oversized) اشاره کرد.

3. عینک آفتابی ایده آل برای صورت گرد

فرم صورت گرد در بین خانم ها بسیار رایج است. صورت های گرد طول و عرض یکسانی داشته و زاویه های بارز ندارند. گونه های برجسته بیشترین توجه را در صورت های گرد به خود جلب میکنند. عینک آفتابی مناسب صورت گرد باید به شکلی باشد که گردی صورت را بیش از آنچه هست نشان ندهد. بنابراین عینک های گرد و بیضی نامناسب هستند. فریم های مربعی و مستطیل شکل، فریم ها D شکل، فریم های خلبانی و پروانه ای برای صورت گرد ایده آل هستند.

4. مدل عینک آفتابی متناسب با صورت مربعی شکل

طول و عرض برابر صورت های مربعی بسیار مشهود است. بنابراین فریم هایی را باید انتخاب کرد که حالت صورت را کشیده تر نشان دهد. فریم های عینک آفتابی کلاب مستر، ویفرر، بیضی، گرد، چشم گربه ای، پروانه ای و خلبانی از جمله فریم های مناسب صورت مربعی هستند.

به عنوان راهنمای خرید عینک آفتابی به فرم صورت خود توجه کنید.
عینک های آفتابی مردانه و زنانه تنوع بالایی دارند.

5. راهنمای خرید عینک آفتابی برای صورت مستطیلی

اگر صورت مستطیل شکل دارید بهتر است هیچ گاه به سراغ فریم های زاویه دار نروید. فریم هایی که دسته های تزئین شده و کار شده دارند یکی از ایده آل ترین فریم ها برای شما می باشد. همچنین فریم های کلاب مستر، خلبانی، ویفرر، گرد، بیضی، پروانه ای، گربه ای و چندضلعی برای شما انتخاب مناسبی هستند.

6. عینک آفتابی مناسب صورت لوزی شکل

صورت لوزی شکل یکی از کمیاب ترین مدل های صورت می باشد. به طور کلی فریم هایی که جزئیات زیادی دارند برای این مدل صورت مناسب است. فریم های خلبانی، چشم گربه ای، فریم های بدون لبه، فریم بیضی شکل و فریم های گرد از جمله مدل های پیشنهادی برای صورت لوزی شکل می باشند.

7. راهنمای خرید عینک آفتابی برای صورت مثلثی

صورت های مثلثی به دو شکل مثلث و مثلث وارون هستند. اگر فرم صورت شما مثلث وارون باشد شباهت زیادی به صورت های قلبی شکل دارد. اما برای صورت های مثلثی که عرض فک در آنها از عرض پیشانی بیشتر است مدل های عینک آفتابی تزئین شده و فریم هایی که لبه بالایی آنها پهن تر یا کار شده است مناسب می باشد. همچنین فریم های گربه ای، کلاب مستر، خلبانی، چندضلعی و بیضی نیز برای صورت مثلثی مناسب هستند.

راهنمای خرید عینک آفتابی براساس رنگ و جنس لنز

اشعه های UV براساس طول موج به سه دسته UVA، UVB و UVC تقسیم میشوند. اشعه های UVC توسط لایه ازن جذب میشوند. اما برای محافظت از چشم ها نسبت به سایر اشعه ها باید از عینک های آفتابی ضد UV استفاده کرد. توجه داشته باشید که صرفاٌ رنگی بودن لنز عینک دلیل بر Anti UV بودن آن نیست. بسیاری عینک آفتابی تقلبی با لنز رنگی وجود دارد که Anti UV نیستند.

این مدل عینک ها نه تنها از چشم ها مراقبتی نمیکنند، بلکه لنز رنگی آنها باعث بزرگ تر شدن مردمک چشم و در نتیجه جذب میزان بیشتری از اشعه های مضر میشود. بنابراین به عنوان راهنمای خرید عینک آفتابی با دقت عینک هایی را انتخاب کنید که Anti UV 400 باشند.

رنگ های مختلف لنز عینک آفتابی

رنگ لنز یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان وضوح بینایی شما می باشد. لنزهای عینک آفتابی به رنگ های مختلفی یافت میشود که هریک ویژگی های خاص خود را دارند:

به عنوان راهنمای خرید عینک آفتابی به رنگ لنز عینک توجه کافی داشته باشید.
لنزهای مختلف با رنگ های متفاوت ویژگی های خاص خود را دارند.
  1. لنزهای طوسی، خاکستری و سبز رنگی خنثی دارند. به همین دلیل کمترین میزان تغییر رنگ را روی اجسام ایجاد میکند و تنها میزان نور را کاهش میدهند. بنابراین این مدل لنز برای فعالیت هایی مانند رانندگی بسیار مناسب است.
  2. با قرار گرفتن عینک آفتابی با لنز قهوه ای رنگ شما دید واضح و با کنتراست بالایی دارید. اما قادر به تشخیص رنگ قهوه ای نخواهید بود. استفاده مکرر از این لنز ممکن است در طولانی مدت برای برخی از افراد در تشخیص رنگ قهوه ای مشکل ایجاد کند.
  3. لنزهای طلایی، کهربایی و زرد رنگ نور را خیلی کاهش نمیدهند و در مقابل نور خورشید محافظت کمتری از خود نشان میدهند. اما میدان دید بسیار قوی با کنتراست بالا به شما میدهند. به همین دلیل این رنگ لنز برای ورزش های زمستانی و آبی مانند اسکی، اسنوبوردینگ، موج سواری و … بسیار ایده آل می باشد.
  4. لنزهای قرمز و صورتی به طور کلی رنگ های آبی را فیلتر میکنند. به همین دلیل دید عالی با کنتراست بالا به شما میدهد. از طرف دیگر از آنجایی که نور آبی به طور کامل فیلتر میشود، در استفاده های طولانی مدت از این لنز چشم ها به هیچ عنوان خسته نمیشوند.
  5. لنزهای آبی رنگ یکی دیگر از انواع لنز می باشد. این لنزها بیشتر جنبه تزئینی دارند و استفاده از آنها خیلی رایج نیست.

جنس های مختلف لنز عینک آفتابی

در ادامه بحث راهنمای خرید عینک آفتابی نوبت به بررسی جنس های مختلف لنز عینک آفتابی میرسد.

  1. برخی لنزها از جنس شیشه هستند. این لنزها بسیار شفاف بوده و قابلیت ضد خش و ماندگاری بالایی دارند. اما در عین حال شکننده نیز می باشند.
  2. لنز های پلی کربنات نوع دیگر لنز عینک آفتابی می باشد. این لنزها نسبت به لنزهای شیشه ای سبک تر بوده و در مقابل ضربه مقاوم هستند. لنزهای پلی کربنات به نسبت لنزهای شیشه ای خاصیت ضد خش کمتری دارند.
  3. دسته ی دیگر از لنزها Nxt PolyUrethane می باشند. این لنزها از ترکیب پلیمر و تریوکس ساخته میشوند و همه مزایای لنزهای پلی کربنات و شیشه ای را به صورت یکجا دارند.
  4. لنزهای آکریلیک نوع دیگری می باشد که ارزان قیمت بوده و ماندگاری بالایی نیز ندارد. این لنزها بیشتر برای عینک های فشن و کژوال کاربرد دارند.
  5. لنزهای آینه ای یکی دیگر از انواع لنز عینک آفتابی می باشند. این لنزها با روکش نازکی از فلزات پوشیده میشوند که باعث میشود نور پس از برخورد به آنها کاملاً بازتاب شود.

راهنمای خرید عینک آفتابی براساس جنس فریم

فریم عینک آفتابی با جنس های مختلفی تولید میشود که همین عامل بر قیمت، طول عمر و ظاهر آن بسیار تاثیرگذار است. شما براساس کاربرد و سلیقه شخصی میتوانید هریک از این مدل ها را انتخاب کنید.

به عنوان راهنمای خرید عینک آفتابی به جنس فریم عینک آفتابی اهمیت دهید.
فریم های عینک آفتابی با جنس های مختلف، ظاهری زیبا، متفاوت و جذاب دارند.
  1. فریم های فلزی از معروف ترین و گران ترین فریم ها محسوب میشوند. این فریم ها بسیار جذاب بوده و در برابر خوردگی مقاومت دارند.
  2. فریم های نایلونی یکی دیگر انواع فریم ها می باشند. این فریم ها در شرایط دمایی مختلف مقاومت بالایی داشته و در عین حال سبک و ارزان نیز هستند.
  3. فریم هایی که از جنس پلی کربنات هستند استحکام و طول عمر بالایی دارند. اما انعطاف پذیر نیستند. استحکام فریم های پلی کربنات آنها را به گزینه ای مناسب برای کودکان تبدیل میکند.
  4. فریم های پلاستیکی نیز انواع بسیار مختلفی دارند. این فریم ها نسبت به سایر متریال ها قیمت مناسب تری دارند.
  5. فریم هایی که از جنس استات ساخته میشوند نیز به نوعی پلاستیکی محسوب میشوند. اما نسبت به پلاستیک های معمولی استحکام و انعطاف پذیری بالاتری دارند. همچنین تنوع رنگی بالایی نیز دارد.

نکات نهایی برای خرید عینک آفتابی

به یاد داشته باشید که عینک آفتابی با دفع 99 تا 100 درصد اشعه های UV به خوبی میتواند حافظ سلامت چشم های شما باشد. در ادامه نکاتی را جهت تکمیل مطالب فوق به عنوان راهنمای خرید عینک آفتابی برای شما بیان میکنیم:

  1. عینک آفتابی استاندارد باید حداقل 75 و حداکثر 90 درصد نور محیط را کاهش دهد.
  2. رنگ برخی لنزها درجه بندی دارد و هر قسمت میزان مشخصی از نور را کاهش میدهد. در این مدل لنزها توجه داشته باشید که قسمت تیره تر باید بالای لنز قرار داشته باشد.
  3. یک لنز استاندارد حالت طبیعی دید را دچار اخلال نمیکند.
  4. استفاده از عینک آفتابی در هر سن و سالی اهمیت دارد. بنابراین از چشم های کودکان نیز با استفاده از عینک آفتابی استاندارد محافظت کنید.
  5. عینک های پلاریزه از بازتاب نور به چشم ها جلوگیری میکند. بنابراین برای استفاده هایی همچون رانندگی بهتر است از لنزهایی استفاده کنید که این قابلیت را نیز داشته باشند.

کلام پایانی

شما میتوانید انواع مدل های عینک آفتابی برند و باکیفیت را در سایت فروشگاهی عینک دی کالا از لحاظ قیمت و ویژگی های ظاهری با یکدیگر مقایسه کرده و خریدی راحت و ایمن داشته باشید. در این مقاله قصد داشتیم نکات خرید عینک آفتابی را برای شما به طور کامل توضیح دهیم. امیدواریم که این مقصود حاصل شده و این مطلب برای شما سودمند باشد.

لازم به ذکر است که خرید عینک آفتابی زنانه پرادا، خرید عینک آفتابی زنانه ریبن، خرید عینک آفتابی زنانه تام فورد، عینک آفتابی جنتل مانستر زنانه، فریم عینک کائوچویی زنانه، عینک آفتابی دخترانه و همچنین عینک آفتابی پلاریزه مردانه، عینک آفتابی مردانه ریبن، عینک آفتابی مردانه خلبانی، عینک آفتابی مردانه ریبن ویفری و عینک آفتابی جنتل مانستر مردانه از سایت دی کالا امکان پذیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات