عینک آفتابی پلاریزه چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر شما نیز به دنبال خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه هستید، بهتر است قبل از اقدام به خرید با عینک آفتابی پلاریزه نیز آشنا شوید. در این مقاله از عینک دی کالا هر آنچه لازم است در رابطه با ویژگی ها و کاربرد عینک آفتابی پلاریزه بدانید برای شما آورده ایم، پس تا انتها همراه ما باشید.
عینک آفتابی پلاریزه چیست؟

عینک آفتابی پلاریزه به عنوان یک عینک استاندارد علاوه بر محافظت صد در صدی از چشم ها در برابر اشعه های مضر فرابنفش، با وجود پوشش پلاریزه ای که دارد میتواند شدت نور را نیز کاهش دهد. به همین دلیل با استفاده از عینک آفتابی پلاریزه از چشم ها در مقابل بازتاب های نور که آسیب زننده هستند محافظت میشود.

عینک آفتابی پلاریزه و نحوه عملکرد آن

عینک آفتابی پلاریزه در واقع همام عینک آفتابی است که سطح لنز آن با یک لایه پوشش پلاریزه نیز پوشانده میشود. این پوشش پلاریزه نور های خیره کننده را کاهش میدهد. به طور کلی زمانی که نور خورشید به سطوح بازتاب کننده برخورد میکند، اشعه های خورشید هر کدام در جهت های مختلف منعکس میشوند.

انعکاس این اشعه ها اگر به شبکیه چشم انسان برخورد کند میتواند باعث ایجاد مشکلاتی ناراحتی، درد و سوزش چشم شود. همچنین باعث ایجاد اختلال در دید واضح میشوند. موادی که پلاریزه نامیده میشوند میتوانند پرتوهای نوری را که از الگوی طبیعی خود خارج شده اند مسدود سازند.

به همین دلیل با استفاده از عینک آفتابی پلاریزه شما میتوانید در محیط های پر نور و یا محیط هایی مانند فضای برفی، دریا و … که انعکاس نور بسیار شدید است، به راحتی یک دید واضح و شفاف داشته باشید.

عینک آفتابی پلاریزه سلامت چشم ها را در برابر اشعه های خورشید تضمین میکند.
استفاده از عینک آفتابی پلاریزه برای همه افراد با هر سن و سالی لازم است.

بررسی مزایای عینک آفتابی پلاریزه

همانطور که گفتیم در محیط هایی که نور و بازتاب آن شدید است با استفاده از عینک آفتابی پلاریزه وضوح دید بالایی خواهید داشت. از طرف دیگر به دلیل اینکه پوشش پلاریزه برخی از پرتوهای نور را فیلتر میکند شما تصاویر را کمی تیره تر اما با کنتراست بسیار بالا و واضح خواهید دید.

از دیگر مزایای عینک آفتابی پلاریزه میتوان به این نکته اشاره کرد که این نوع عینک آفتابی میتواند اعوجاج رنگ های محیطی و تابش های خیره کننده را کاهش دهد. به همین دلیل است که با استفاده از عینک آفتابی پلاریزه شما خستگی چشم بسیار کمتری را تجربه خواهید کرد.

همچنین این نوع عینک باعث کاهش و از بین رفتن سردردهای ناشی از تابش زیاد نور خورشید به چشم ها میشود.

بررسی معایب عینک آفتابی پلاریزه

بدیهی است که هر محصول در کنار مزایای خود دارای معایب نیز می باشد. از جمله معایب عینک آفتابی پلاریزه میتوان به نامناسب بودن آن برای پرواز کردن اشاره کرد. از طرف دیگر بینایی برخی از افراد به نوع تغییر نور حساس است، بنابراین این نوع عینک آفتابی برای این افراد اصلاً مناسب نمی باشد.

یکی دیگر از معایب عینک آفتابی پلاریزه این است که این نوع عینک برای زمان هایی که نیازمند استفاده از کامپیوتر، موبایل و یا وسایل دیجیتالی دیگر نیز هستید مناسب نمی باشد و ممکن است باعث ایجاد خطای دید شوند.

شما میتوانید عینک آفتابی پلاریزه را به صورت اینترنتی خریداری کنید.
استفاده از عینک آفتابی پلاریزه برای محیط های کم نور مناسب نیست.

با توجه به معایبی که برای پوشش پلاریزه ذکر کردیم، لازم است بدانید که استفاده از پوشش پلاریزه برای عینک های طبی نیز در مواقعی مانند رانندگی در شب، قرار گرفتن در محیط های کم نور و زمان مطالعه نیز مناسب نیست.

از طرف دیگر باید به این نکته اشاره کرد که عینک آفتابی پلاریزه نسبت به عینک آفتابی معمولی قیمت بالاتری نیز دارد. براساس یک آمار تقریباً میتوان گفت که عینک آفتابی پلاریزه 30 الی 50 درصد نسبت به عینک آفتابی های معمولی گران تر است.

راهنمای خرید عینک آفتابی پلاریزه

اگر باتوجه به نیاز و شرایط محیطی و شغلی خود تصمیم به خریداری عینک آفتابی پلاریزه دارید، به یاد داشته باشید که لزوماً تمام عینک آفتابی های پلاریزه نسبت به اشعه های UV نیز مقاوم نیستند. بنابراین در زمان خرید عینک آفتابی پلاریزه دقت داشته باشید که آن عینک Anti UV 400 نیز باشد.

نکته دوم این است که حتماً از فروشگاه های معتبر عینک آفتابی خود را خریداری کرده و از فروشندگان بخواهید با استفاده از کارت های مخصوص عینک پلاریزه برای شما عینک را تست کنند. بر روی این کارت ها تصاویری وجود دارد که تنها با عینک آفتابی پلاریزه قابل دیدن هستند.

کلام پایانی

اگر قصد خرید اینترنتی عینک آفتابی پلاریزه را دارید بهتر است تنها از فروشگاه های معتبر که پشتیبانی پس از فروش دارند عینک خود را خریداری کنید. از آنجایی که استاندارد بودن عینک آفتابی تاثیر مستقیمی بر حفظ سلامت چشم های شما دارد، خرید از فروشگاه های ناشناخته و غیر استاندارد را فراموش کنید!

فروشگاه اینترنتی عینک دی کالا به عنوان اولین سایت فروش اینترنتی عینک آفتابی، عینک طبی و لوازم جانبی آنها از سال 1393 تا کنون در ایران مشغول فعالیت است. شما میتوانید با مراجعه به قسمت فروشگاه سایت دی کالا از قیمت و ویژگی های انواع عینک آفتابی استاندارد آگاه شوید.

لازم به ذکر است که خرید عینک آفتابی زنانه پرادا، خرید عینک آفتابی زنانه ریبن، خرید عینک آفتابی زنانه تام فورد، عینک آفتابی جنتل مانستر زنانه، فریم عینک کائوچویی زنانه، عینک آفتابی دخترانه و همچنین عینک آفتابی پلاریزه مردانه، عینک آفتابی مردانه ریبن، عینک آفتابی مردانه خلبانی، عینک آفتابی مردانه ریبن ویفری و عینک آفتابی جنتل مانستر مردانه از سایت دی کالا امکان پذیر است.

همچنین در صورت تمایل میتوانید قبل از اقدام به خرید عینک آفتابی مقاله های راهنمای خرید عینک آفتابی، بهترین مارک عینک آفتابی و نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل را نیز مطالعه نمایید. امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند باشد.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات