ضعیفی چشم و سردرد : بررسی دلایل و روش درمان

آیا ضعیفی چشم و سردرد با یکدیگر ارتباط دارند؟ آیا با خرید عینک طبی و استفاده از آن میتوان سردرد را کنترل کرد و از بین برد؟ اگر شما نیز اخیراً دچار سردرد و چشم دردهای مکرر میشوید و احتمال میدهید این دردها ناشی از ضعیف شدن چشمانتان باشد در این مقاله با عینک دی کالا همراه باشید
ضعیفی چشم و سردرد چه ارتباطی دارند؟

ضعیفی چشم و سردرد در مواردی میتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. اگر فردی به طور مداوم دچار سردرد به همراه چشم درد شود اولین حدسی که میزند این است که چشمان او ضعیف شده است. در بسیاری از موارد این حدس درست است و پس از مراجعه به چشم پزشک و دریافت نسخه عینک طبی مشکل فرد حل خواهد شد.

اما در مواردی که این سردردها با علائم دیگر مانند سرگیجه، حالت تهوع و … همراه هستند شما باید برای بررسی علت آنها به پزشک متخصص مراجعه کنید. علت سردردهای این چنینی عمدتاً موارد دیگری می باشد.

ارتباط ضعیفی چشم و سردرد

اکنون نوبت پاسخ دهی به این سوال است که ” ضعیفی چشم و سردرد چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ ” بدیهی است که چشم ها یکی از حیاتی ترین و حساس ترین اعضای بدن هستند که در طول سالهای مختلف ممکن است درگیر عیوب انکساری مختلفی شوند.

عیوب انکساری دوربینی، نزدیک بینی، پیرچشمی، آستیگماتیسم و … را عمدتاً با نام ضعیفی چشم می شناسند. عوامل مختلفی مانند افزایش سن، بیماری های ارثی، وارد شدن ضربه به چشم یا سر، استفاده بیش از حد یا نادرست از وسایل هوشمند مانند گوشی همراه و … میتوانند ضعیفی چشم و سردرد را به همراه داشته باشند.

وجود عیوب انکساری نام برده شده باعث میشوند که چشم و مغز برای از بین بردن کمبود بینایی و داشتن دید صحیح تر با خیره شدن و تمرکز شدید تلاش بیشتری بکنند. تلاش بیشتر چشم و مغز باعث ایجاد درد در پشت چشم، سردرد، درد داخل چشم و … شود. بنابراین ارتباط ضعیفی چشم و سردرد همین عامل است!

ضعیفی چشم و سردرد با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند.
سردرد ناشی از ضعیفی چشم با استفاده از عینک طبی رفع میشود.

روش درمان ضعیفی چشم و سردرد

اکنون که متوجه ارتباط ضعیفی چشم و سردرد شده اید نوبت به بررسی روش های درمان این مسئله است. اگر عامل به وجود آورنده سردردهای شما عیوب انکساری باشد، شما به راحتی میتوانید با مراجعه به چشم پزشک یا اپتومتریست وضعیت چشم های خود را بررسی کرده و از عینک طبی یا لنز طبی مناسب استفاده کنید.

استفاده از عینک یا لنز طبی اولین قدم برای درمان ضعیفی چشم و سردرد ناشی از آن می باشد. در مواردی افراد پس از استفاده از عینک و تا زمانیکه چشم آنها به وضعیت جدید عادت میکند و خود را با عینک تطبیق میدهد همچنان سردرد دارند.

علت سردرد بعد از زدن عینک میتواند مربوط به عوامل مختلفی باشد. اگر ضعیفی چشم و سردرد به یکدیگر مربوط باشند تقریباً تا دو هفته بعد از زدن عینک باید سردرد شما برطرف شود. در غیر این صورت ممکن است علت جدی تری برای سردرد وجود داشته باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

کلام پایانی

از آنجایی که استفاده از لنز و یا عینک طبی استاندارد رابطه مستقیمی با حفظ سلامت چشم های شما دارد، برای خرید عینک طبی و لنز طبی حتماً به مراکز معتبر مراجعه نمایید. در این راستا به شما توصیه میکنیم مقاله های راهنمای خرید عینک طبی، راهنمای خرید لنز چشم و راهنمای خرید عدسی طبی را نیز مطالعه نمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات