فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو؟ | مقایسه کامل فریم ها

فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو؟ این سوالی است که قطعاً در زمان خرید عینک طبی مردانه و یا خرید عینک طبی زنانه برای شما پیش می آید. هر یک از این فریم ها دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به طور کامل برای شما شرح میدهیم. تا انتها همراهمان باشید.
فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو ؟

اگر به دنبال خرید عینک طبی باشید قطعاً متوجه شده اید که تنوع فریم های عینک طبی بسیار زیاد است و همین مسئله انتخاب فریم را برای شما سخت میکند. برای انتخاب فریم عینک طبی باید به فاکتورهای مهمی توجه کنید که عبارتند از جنس فریم، جنس عدسی و فرم صورت.

در رابطه با اینکه چه نوع عدسی طبی برای شما مناسب است در مقاله ای جداگانه با عنوان راهنمای خرید عدسی طبی به طور کامل توضیح داده ایم. توصیه میشود این مقاله را نیز مطالعه کنید. همچنین با مطالعه مقاله راهنمای خرید عینک طبی به راحتی میتوانید فریم عینک طبی مناسب را براساس فرم صورتتان انتخاب کنید.

اکنون نوبت به بررسی جنس فریم عینک طبی میرسد. برای ساخت فریم عینک طبی از متریال های مختلفی استفاده میشود. کائوچو و فلز از محبوب ترین متریال ها برای تولید فریم عینک طبی می باشند. برای اینکه بتوانید تصمیم گیری کنید که برای شما فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو لازم است با ویژگی های هریک آشنا شوید.

فریم عینک طبی فلزی

برای ساخت فریم عینک طبی فلزی از آلیاژهای مختلفی استفاده میشود که هریک مشخصه های خاص خودشان را دارند. از آنجایی که پوست برخی افراد ممکن است به برخی فلزات حساسیت داشته باشد بهتر است در زمان خرید فریم عینک طبی فلزی نسبت به جنس آن اطلاعاتی کسب کنید.

1. فریم عینک طبی فلزی از جنس آلومینیوم

فریم های فلزی ساخته شده از آلومینیوم بسیار سبک و در عین حال مقاوم هستند. این فریم های در مقابل خوردگی نیز مقاومت دارند. اما بدیهی است که نرم بودن فلز آلومینیوم باعث میشود این فریم ها عمر کمتری نسبت به سایر فریم ها داشته باشند. قابل بازیافت بودن آلومینیوم یکی دیگر از مزایای این جنس فریم ها می باشد.

2. فریم عینک طبی فلزی از جنس مونل

فلز مونل در واقع از ترکیب چند نوع فلز مختلف به دست می آید. برای ساخت فریم فلزی عینک طبی معمولاً این فلز از ترکیب نیکل، مقداری آهن و مس به دست می آید. این فریم ها از لحاظ هزینه مقرون به صرفه بوده، در مقابل خوردگی و اکسید شدن مقاوم هستند و قابلیت انعطاف پذیری دارند. اگر در ترکیبات این فلز از نیکل استفاده نشود و یا اینکه در صورت استفاده از نیکل، در نهایت با استفاده از پالادیوم یا مواد خالی از نیکل آبکاری شود، ضد حساسیت نیز خواهد بود.

3. فریم عینک طبی فلزی از جنس تیتانیوم و بتاتیتانیوم

از دیگر موادی که برای ساخت فریم های فلزی استفاده میشود تیتانیوم است. اگر تیتانیوم را با مقداری از فلزات دیگر مانند مس یا نیکل ترکیب کنند قیمت نهایی کمتر خواهد بود. فریم های تیتانیومی سبک و بادوام بوده و دارای رنگ منحصر به فرد و زیبای خاکستری-نقره ای و ضد حساسیت هستند. از دیگر مزایای این فریم ها میتوان به مقاومت در برابر ضربه، فشار، خوردگی و اکسید شدن نیز اشاره کرد. امروزه با استفاده از تیتانیوم فریم های فلزی با رنگ های مختلف به سبک مینیمال تولید میشود.

اینکه فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو وابسته به سلیقه افراد است.
فریم های فلزی زیبا و پرطرفدار هستند.

4. فریم عینک طبی فلزی از جنس بریلیوم

فریم های بریلیومی نسبت به فریم های تیتانیومی ارزان تر هستند. ترکیب بریلیوم و مس برای ساخت فریم عینک طبی فلزی بسیار ایده آل است. فریم های بریلیومی بسیار صیقلی، محکم، انعطاف پذیر، سبک و مقاوم در برابر لکه شدن، اکسید شدن و خوردگی هستند. این دسته از فریم های فلزی برای افرادی که مدت زمان طولانی در مجاورت آب شور قرار دارند بسیار مناسب است.

5. فریم عینک طبی فلزی از جنس فیبر کربن

فیبر کربن یکی دیگر از آلیاژهایی است که برای پاسخ به اینکه فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو آن را بررسی میکنیم. فریم های فلزی ساخته شده از فیبر کربن از سایر فریم ها گران تر هستند. این فریم ها سبک وزن بوده و در عین حال دوام بالا، استحکام و انعطاف پذیری نیز از دیگر ویژگی های آنها است.

6. فریم عینک طبی فلزی از جنس فلز حافظه دار

فریم هایی از جنس فلز حافظه دار فرم اصلی خود را پس از خم شدن یا پیچانده شدن به خوبی حفظ میکنند. این فریم ها منعطف ترین فریم های فلزی می باشند. برای ساخت این فریم ها از آلیاژهای مختلف مس، فلز، نیکل،تیتانیوم و آلومینیوم استفاده میشود. این فریم ها نیز قیمت بالایی دارند.

7. فریم عینک طبی فلزی از جنس فولاد ضد زنگ

برای ساخت این فریم ها به هیچ عنوان از نیکل استفاده نمیشود. بنابراین کاملاً ضدحساسیت هستند. همچنین این فریم ها در مقابل گرما و خوردگی بسیار مقاوم بوده و در عین حال بسیار سبک و مقرون به صرفه نیز هستند.

فریم عینک طبی کائوچویی

انتخاب فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو باتوجه به ویژگی های هریک باید باشد.
تنوع فریم های کائوچویی در دنیا بسیار زیاد است.

کائوچو نوعی پلاستیک مصنوعی است که با استفاده از شیرآبه 400 نوع گیاه مختلف تولید میشود. فریم های عینک طبی کائوچویی نیز مانند فریم های فلزی انواع مختلفی دارند. برای ساخت فریم های کائوچویی از مواد مختلفی مانند نایلون خالص، پلی آمید، سلولز استات، رزین اپوکسی، کولار، باکلیت، گالالیت، پروپیونات سی الولز استات، TR-90 و … استفاده میشود.

فریم های کائوچویی اکثراً ضخیم، بسیار سبک و در عین حال مقاوم هستند. اکثر فریم های کائوچویی انعطاف پذیر می باشند. از طرفی فریم های کائوچویی در طرح و رنگ های بسیار زیادی تولید میشود. علت آن است که کائوچو قابلیت حل کردن رنگ در خودش را دارد. به همین دلیل فریم های کائوچویی رنگی از زیبایی خاصی برخوردارند.

فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو؟

اکنون که با ویژگی های هریک از فریم های فلزی و کائوچویی به طور کامل آشنا شدید زمان آن رسیده که به این سوال پاسخ دهیم. پاسخ این سوال برای هر فرد با توجه به ویژگی های ظاهری مانند چهره، استایل و سلیقه میتواند متفاوت باشد. شما میتوانید پاسخ مناسب خودتان را از بین نکات زیر پیدا کنید.

  1. فریم های فلزی اکثراً دارای نیکل می باشند. نیکل یک فلز حساسیت زا می باشد. بنابراین اگر دارای پوستی حساس می باشید بهتر است فریم های کائوچویی را انتخاب کنید.
  2. فریم های فلزی نازک و ظریف هستند. به همین دلیل روی صورت خیلی خودنمایی نکرده و تغییرات زیادی نیز بر روی چهره ایجاد نیمکنند. بنابراین اگر نمیخواهید فریم عینک طبی روی صورتتان خیلی مشخص باشد، فریم های فلزی را انتخاب کنید.
  3. فریم های فلزی با اینکه مقاومت بالایی دارند اما باز هم در اثر ضربات متعدد کج یا خم میشوند. به همین دلیل اگر قصد خرید عینک طبی برای نوزادان یا کودکان را دارید، فریم های کائوچویی برای شما مناسب هستند.
  4. افرادی که طرفدار سبک مینیمال بوده و به دنبال سادگی هستند بهتر است فریم های فلزی را انتخاب کنند.
  5. فریم های کائوچویی غالباً ضخیم بوده و در انواع رنگ ها تولید میشوند. رنگ های تیره مانند مشکی پرطرفدارترین رنگ فریم کائوچویی می باشد. این فریم ها تغییرات زیادی را روی چهره ایجاد کرده و توجه دیگران را به خود معطوف میکنند. بنابراین اگر به دنبال تغییر هستید میتوانید از فریم های کائوچویی استفاده کنید.
  6. اگر میخواهید توجه دیگران از سایر اجزای صورت شما منحرف شود، فریم های کائوچویی به خوبی این کار را برای شما انجام میدهند.

    فریم عینک فلزی بهتره یا کائوچو بستگی به کاربرد عینک دارد.
    انتخاب فریم عینک طبی را براساس نیازتان انجام دهید.

  7. اگر دارای صورت کوچکی هستید و نمی خواهید فریم عینک طبی تعادل صورتتان را برهم بزند بهتر است از فریم های فلزی استفاده کنید.
  8. افرادی که دارای فریم صورت قلبی شکل هستند بهتر است از عینک های طبی بدون فریم و یا فریم فلزی استفاده کنند.
  9. فریم های فلزی نسبت به فریم های کائوچویی تعمیر پذیرتر هستند. فریم های کائوچویی معمولا از قسمت دسته ها خراب میشوند.
  10. فریم های کائوچویی نسبت به فریم های فلزی ارزان قیمت تر هستند.
  11. فریم های کائوچویی نسبت به فریم های فلزی ضخیم تر هستند اما از لحاظ وزنی فریم های کائوچویی سبک تر می باشند.
  12. تنوع طرح و رنگ فریم های کائوچویی نسبت به فریم های فلزی بیشتر است.

کلام پایانی

به عنوان جمع بندی باید بگوییم اینکه فریم فلزی بهتره یا کائوچو را شما باید براساس کاربرد عینک و سلیقه شخصی تان تعیین کنید. در این مقاله به طور کامل مزایا و معایب هریک از فریم های کائوچویی و فلزی را برای شما بیان کردیم. امیدواریم که با مطالعه مطالب فوق تصمیم گیری راحت تر و مطمئن تری برای خرید عینک طبی داشته باشید.

شما میتوانید انواع عینک طبی ریبن، عینک برای صورت گرد، عینک طبی ریبن خلبانی، عینک طبی فلزی مردانه، فریم عینک طبی مردانه، عینک بدون فریم مردانه و همچنین عینک طبی دخترانه، عینک بدون فریم زنانه، عینک طبی ریبن زنانه، فریم عینک کائوچویی زنانه، عینک گرد دخترانه  و … را از سایت دی کالا تهیه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات