عدسی هویا یا زایس؟ کدام بهتر است؟

برای یافتن پاسخ این سوال باید در ابتدا با ویژگی های هر یک از این برندهای برتر آشنا شوید و براساس کاربردی که از عدسی طبی انتظار دارید تصمیم بگیرید که کدام مدل عدسی هویا یا زایس برای شما مناسب تر است. بنابراین توصیه میکنیم تا انتهای این مقاله با عینک دی کالا همراه باشید.
عدسی هویا یا زایس کدام بهتر است.

عدسی هویا یا زایس هر دو در دسته بهترین برند عدسی عینک طبی قرار دارند. برند هویا و زایس عدسی های طبی مختلفی تولید میکنند که هریک ویژگی های خاص و برجسته خود را دارا هستند. لازم به ذکر است که به صورت قطعی نمیتوان گفت که در بین انواع عدسی عینک طبی، عدسی هویا یا زایس نسبت بهم برتری دارند یا خیر. پاسخ این سوال وابسته به کاربرد شخصی هر فرد دارد.

بررسی ویژگی های عدسی برند هویا

برند هویا یک برند بسیار مشهور و باکیفیت ژاپنی است که محصولات زیادی را وارد بازار کرده است و از سال 1941 میلادی تا کنون مشغول فعالیت می باشد. امروزه بیش از 150 شرکت و دفتر کمپانی هویا را میتوان در سراسر جهان یافت و این یک مزیت بسیار بزرگ برای این برند محسوب میشود.

برند هویا انواع عدسی های خود را با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و ویژگی های خاصی میسازد که برخی از آنها تنها مختص به برند هویا بوده و نمیتوانید آنها در برندهای دیگر بیابید. برند هویا به موجب رقابت شدید در بازار تولید لنز و عدسی با ایده های نوآورانه در این راستا تلاش کرده که با استفاده از این ویژگی ها عدسی های خود را از عدسی های شیشه ای و پلی کربنات فاصله بدهد.

یکی از برجسته ترین ویژگی های عدسی هویا پوشش اختصاصی HVLL می باشد. این پوشش به نحوی است که از ایجاد خط و خش روی عدسی جلوگیری میکند بنابراین طول عمر عدسی را افزایش میدهد. از طرف دیگر کیفیت دید شما با استفاده از این پوشش بسیار بالا خواهد بود.

عدسی هویا یا زایس را میتوانید به صورت اینترنتی خریداری کنید.
برند ژاپنی هویا در دسته بهترین برندهای تولید کننده عدسی طبی قرار دارد.

یکی دیگر از ویژگی های عدسی هویا که میتواند پاسخ به اینکه عدسی هویا یا زایس بهتر است را برای شما آسان تر کند پوشش SHV می باشد. عدسی هایی که با این پوشش ساخته میشوند 99.5 درصد از نور را عبور داده و مانع از انعکاس نور میشوند. به همین دلیل کیفیت دید با استفاده از این عدسی بسیار بالا می باشد. توصیه میشود افرادی که در محیط هایی با نور زیاد کار میکنند از عدسی هویا با پوشش SHV استفاده کنند.

از دیگر ویژگی های عدسی هویا میتوان به پوشش بلوکنترل، پوشش آنتی رفلکس، پوشش آبگریز و ویژگی PNX اشاره کرد. عدسی بلوکنترل هویا از رسیدن اشعه های آبی ساطع شده از وسایل دیجیتالی مانند کامپیوتر یا گوشی و … به چشم جلوگیری میکند.

در رابطه با پوشش آنتی رفلکس نیز میتوانیم اینچنین توضیح دهیم که این پوشش از انعکاس نور و ایجاد تصویر نورهای محیط روی سطح عدسی جلوگیری میکند. لازم به ذکر است که در پوشش HVLL برند هویا پوشش آنتی رفلکس نیز گنجانده شده است. پوشش آبگریز نیز یکی از ویژگی های کاربردی می باشد که در پاک شوندگی راحت و صاف و صیقلی بودن سطح عدسی بسیار تاثیرگذار است.

PNX نیز یکی از ویژگی های برجسته می باشد. عدسی هایی که با این ویژگی ساخته میشوند بسیار سبک هستند به طوریکه سبک ترین عدسی شناخته شده در دنیا عدسی PNX می باشد. سبکی عدسی PNX هویا به حدی است که عدسی روی سطح آب شناور می ماند. در همین راستا عدسی فوق فشرده هویا از بهترین عدسی های طبی برای افرادی است که نمره چشم بالایی دارند.

بررسی ویژگی های عدسی برند زایس

در زمینه تعیین بهتر بودن عدسی هویا یا زایس اکنون نوبت به بررسی ویژگی های عدسی عینک طبی زایس رسیده است. برند آلمانی زایس از سال 1846 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. بنابراین میتوان گفت این کمپانی یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان عدسی عینک در سراسر جهان می باشد.

عدسی هویا یا زایس هر دو بسیار باکیفیت هستند.
برند زایس متنوع ترین محصولات را روانه بازار کرده است.

در سال 1912 میلادی اولین عدسی طبی دارای کانون نقطه ای و تقارن محوری توسط کمپانی زایس با نام اختصاصی پانکتل (Punktal) تولید شد. امروزه برند زایس عدسی های خود را با فناوری های ویژه ای تولید میکند که طرفداران زیادی نیز دارند. تنوع محصولات این برند در بازار از تمامی برندهای دیگر بیشتر بوده و نزدیک به 50 محصول مختلف وارد بازار کرده است.

از ویژگی های برجسته عدسی های زایس میتوان به پوشش دورا ویژن پلاتنیوم (DuraVision Platinium) اشاره کرد. این پوشش ضد انعکاس بوده و باعث میشود مقامت عدسی افزایش یابد. همچنین عدسی های دوراویژن پلاتنیوم نسبت به گرد و غبار نیز مقاومت بالایی دارند.

قبل از نتیجه گیری راجع به بهتر بودن عدسی هویا یا زایس بهتر است با عدسی های فتوفیوژن (PhotoFusion) زایس نیز آشنا شوید. عدسی فتوفیوژن در واقع نسل پیشرفته عدسی های فتوکرومیک هستند. عدسی فتوفیوژن نسبت به فتوکرومیک سریعتر از حالت روشن به تیره و تیره به روشن تغییر رنگ میدهد. از طرف دیگر شفافیت و حافظت این عدسی ها نیز نسبت به عدسی های فتوکرومیک بیشتر است.

یکی از پرطرفدارترین عدسی های برند زایس عدسی های رنگی این برند یا همان Ziess high performance tints می باشند. کیفیت و تنوع این عدسی ها بسیار بالاست و در برابر اشعه های مضر فرابنفش به طور صددرصدی از چشم ها محافظت میکنند.

به عنوان پایان دهنده ویژگی های برتر عدسی زایس به معرفی فناوری منحصر به فرد زایس به نام Zeiss i.Scription technology می پردازیم. عدسی هایی که با استفاده از فناوری i.Scirption تولید میشوند چشم را خسته نمیکنند، در شب دید بهتری به فرد میدهند، شفافیت آنها بسیار بالاست و کنتراست خوبی دارند. از دیگر عدسی های پرطرفدار برند زایس میتوان به عدسی فوق فشرده زایس اشاره کرد.

عدسی هویا یا زایس؟ کدام بهتر است؟

تا به این قسمت با ویژگی های برجسته هریک از برندهای زایس و هویا آشنا شده اید. در واقع ما نمیتوانیم پاسخ قطعی به این سوال بدهیم که کدام عدسی نسبت به دیگری برتر است. چراکه هر دو برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. شما باتوجه به ویژگی هایی که از هر دو برند برای شما بیان کردیم میتوانید تشخیص دهید که برای استفاده شخصی شما کدام برند ویژگی های بهتری دارد.

لازم به ذکر است که قیمت عدسی هویا و عدسی زایس نیز با یکدیگر متفاوت است. شما میتوانید با مراجعه به قسمت خرید عدسی طبی سایت عینک دی کالا نسبت به قیمت هریک از انواع عدسی طبی مطلع شوید. خرید اینترنتی عدسی طبی امروزه میتواند به شما راحتی و آسایش در خرید را هدیه کند.

2 دیدگاه دربارهٔ «عدسی هویا یا زایس؟ کدام بهتر است؟»

  1. زایس آلمان کلا از همه نظر خیلی بهتره از هر لحاظ برتری داره و پیشرفته تره لازم به ذکره که زایس روی تولید عدسی های عینک تمرکز نکرده اگه لازم باشه میتونه خیلی بهتر از اینها رو هم تولید کنه چون تکنولوژی های خیلی سطح بالایی رو در اختیار داره
    در حال حاظر زایس در زمینه های وسیعی از علم اپتیک فعاله و حرف اول رو میزنه و شماره ۱ اپتیک جهان هست زایس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات