عینک طبی ورزشی

نگاهی مختصر به عینک محافظ که از آن به عنوان عینک ورزشی و عینک ضربه گیر یاد می شود
عینک طبی ورزشی

عینک طبی ورزشی

نیاز همیشگی ورزشکاران که چشمان ضعیفی دارند، عینک های ورزشی یا ضربه گیر هستند.

چشم‌ها حین ورزش، حتی ورزش‌های بی‎خطری مانند بدمینتون، در معرض آسیب قرار دارد.

به طور کلی هر گونه ورزشی که در آن توپ، راکت و اشیای معلق در هوا وجود داشته باشد، تهدیدی برای چشم محسوب می‌شود.

کارشناسان معتقدند در صورتی که ورزشکاران عینک‌های محافظ مانند عینک‌های ایمنی با لنزهای پلی‌کربنات استفاده کنند، می‌‌توانند با بیشتر آسیب‌های چشم مربوط به ورزش مقابله کنند.

بعضا این سوال در ذهن آنها مطرح می شود که این محصولات، نشکن نیز هستند

اما واقعیت این است که عینک ورزشی که به آن عینک های ضربه گیر یا محافظ نیز گفته می شود :

فقط با هدف جلوگیری از برخورد ضربه مستقیم به چشم و همچنین عدم حرکت عینک روی صورت به هنگام فعالیت های ورزشی و البته داشتن دید کامل در تمام لحظات می باشد

عینک طبی ورزشی

نکته مهم در مورد عینک های ورزشی این است که بایستی برای این محصولات از عدسی نشکن و پلی کربنات استفاده شود
عینک های ورزشی با داشتن فضای دید مناسب، مقاومت بالا در برابر ضربه و همچنین تهویه هوای مناسب جهت جلوگیری از بخار کردن عدسی، شرایط بسیار مطلوبی برای ورزشکاران فراهم می کند

استفاده از این محصول برای آن دسته از ورزشکارانی که از لنز های تماسی استفاده میکنند نیز بلامانع است

همراه این محصولات یک عدد جلد زیپی برای نگهداری از آن به صورت رایگان تقدیم می گردد.

چنانچه تمایل به استفاده از کیف های ورزشی با کیفیت بالا داشته باشید، از قسمت لوازم جانبی اقدام به انتخاب محصول مورد نظر خود، بفرمایید

اکیدا توصیه می شود برای عینک ورزشی از عدسی های نشکن(پلی کربنات یا TRIVEX) استفاده شود.

 

نکات مهم هنگام خرید عینک ورزشی

تناسب با رشته ورزشی

اولین نکته در خصوص خرید عینک ورزشی توجه به نوع و تناسب آن با رشته ورزشی مورد نظر شما عزیزان است.

برای این منظور ابتدا به ساکن بهتر است شما رشته ورزشی که دوست دارید در آن بصورت جدی تر فعالیت کنید را مشخص کرده و سپس با مراجعه به فروشگاه های معتبر در زمینه فروش این قبیل از تجهیزات ورزشی، عینک مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

چنانچه به دنبال عینکی می گردید که بتوانید از آن در چندین و چند رشته مختلف ورزشی استفاده کنید، بایستی توجه خود را معطوف به قسمت های مختلف عینک نمایید.

خصوصیات فریم عینک

نکته بعدی در انتخاب عینک ورزشی توجه به فریم یا همان قاب عیتک است که اصولا از متریال پلاستیکی مقاوم با درجه سختی گوناگون طراحی و تولید می شوند.

یادتان باشد توجه به صاف یا خمیده بودن فریم عینک و همچنین وزن آن از جمله بدیهی ترین موضوعاتی است که باید با مشاهده یک فریم متوجه آن شوید.

تازه به این دو عامل بایستی قابلیت انعطاف پذیری فریم عینک را نیز اضافه نماییم تا در حین ورزش کردن کمتر شما را دچار مشکل نماید. اگر از دسته ورزشکاران رشته های آبی همچون شنا هستید، فراموش نکنید که عینک شما بایستی از قابلیت شناور شدن نیز برخوردار باشد.

نوع لنز

نوع لنز به کار رفته در طراحی و ساخت این محصولات می تواند از نوع آینه ای، قطبی و یا فتوکرومیکی باشد که حقیقتش را بخواهید توضیح هیچ کدام از این نوع لنزها بطور کامل و صحیح در این مطلب نمی گنجد و شما علاقه مندان به خرید و استفاده از عینک های ورزشی بایستی با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت هر یک از آن ها برای دید بهتر خود در زمان ورزش کردنتان اقدام به تهیه نمودن آن نمایید.

جنس لنز

از دیگر فاکتورهای اساسی در خرید و انتخاب عینک ورزشی توجه به جنس لنز به کار رفته در ساحت محصول است.

همانطور که می دانید لنز عینک ها می تواند از شیشه، پلاستیک، پلی اورتان و یا پلی کربنات ساخته شده باشد که خرید و استفاده از هر یک از آن ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد؛ همچون لنزهای شیشه ای که از شفافیت بصری فوق العاده ای برخوردار هستند اما خوب احتمال شکسته شدن و خط افتادن آنان با هر بار افتادن و وارد شدن ضریه نیز امکان پذیر است.

رنگ لنز

بگذارید خیالتان را در خصوص رنگ بندی لنزهای این قبیل از تچهیزات ورزشی راحت کنیم و به شما بگوییم که درست به اندازه رنگ های رنگین کمان ما در دنیای امروز ورزشی با لنزهای عینک رنگی مواجه هستیم که هر کدامشان برای یک منظور از شایستگی های بیشتری برخوردارند و به همین خاطر هم است که ما به عنوان اولین نکته در خصوص تناسب عینک مورد نظرتان با رشته ورزشی که در آن فعال هستید، برایتان پرداختیم؛

یادتان باشد انتخاب رنگ لنز عینک بایستی با توجه به شرایط اقلیمی، نوع ورزش و همچنین مهارت شما در آن صورت پذیرد.

ضد اشعه UV

پرتوهای خورشیدی آنقدرها هم که فکرش را می کنید برای چشمان شما ورزشکاران عزیز مناسب نیستند و به همین سبب بهتر است به فکر خرید عینک های ورزشی باشید تا به خوبی از دیدگان شما در برابر اشعه های مضر خورشیدی نظیر: UVA و UVA محافظت نمایند.

لازم به ذکر است که هرچه نوع ورزش شما مرتفع تر باشد، اهمیت حفظ و در امان ماندن چشمانتان از پرتوهای زیان بار UV (فرابنفش) بیشتر خواهد شد.

خاصیت آبگریزی جذب تعرقات

اینکه عینک شما از این دو ویژگی بارز برخوردار باشد برایتان بسیار سودمند خواهد بود.

البته مورد آبگریزی بیشتر برای علاقه مندان به ورزش های آبی و خصوصیت جذب تعرقات سر و صورت بیشتر مناسب علاقه مندان به انجام ورزش های هوازی می باشد.

معمولا این ویژگی بر روی فریم عینک ها تعبیه می شود و با جذب تعرقات مانع از نفوذ آن ها به داخل چشمان شما می شود.

ضد بخار بودن لنزها

این نیز نکته مهم دیگری است که اصولا با فرا رسیدن فصول سر سال همچون پاییز و زمستان تبدیل به دغدغه اصلی استفاده کنندگان از عینک های ورزشی می شود.

چنانچه شما نیز از دسته کسانی هستید که عاشق ورزش کردن در محیط های باز با دماهای پایین هستید، حتما به ضد بخار بودن لنز عینک خود گوشه چشمی داشته باشید.

تناسب با دیگر تجهیزات ورزشی

مورد دیگری که در خرید عینک ورزشی باید به ان توجه لازم را داشته باشید، تناسب عینک با دیگر تجهیزات ورزشی است که بصورت همزمان استفاده خواهید کرد؛

مثلا یک دوچرخه سوار حرفه ای عمدتا در طول مسابقات دوچرخه سواری خود ضمن استفاده از این محصول جانبی مخصوص به رشته ورزشی اش از کلاه ایمنی دوچرخه سواری نیز استفاده می کند که در این صورت اگر عینک و کلاه وی با یکدیگر در تناسب نباشد؛

قطعا سبب بروز مشکل برای او می شود. ناگفته نماند تناسب عینک های اسپرت با دیگر تجهیزات ورزشی شما می تواند شامل طرح و رنگ آنان نی شود.

 

سوالات رایج در مورد عینک‌ورزشی

  • عینک مناسب برای ورزش دو باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

    یک عینک مناسب باید با دوام، سبک و قابل انعطاف باشد، به دونده اجازه دهد که زاویه لنز را بر اساس راحتی و دید بهتر خود تنظیم کند. سیستم مسدودکننده عرق داشته باشد به طوری که عرق پیشانی را جذب کرده و مانع رسیدن آن به چشم شود.

  • عینک آفتابی برای موتورسواری چه مدلی بهتر است؟

    ویژگی‌های یک عینک ایمنی برای موتورسواری، دو لایه بودن لنزها، پوشش ضد مه، امکان دید در هوای ابری و مه‌آلود است. ساختار این عینک باید قابلیت اتصال به کلاه را داشته باشد. شامل لنزهای بیرونی متحرک باشد تا بتوان در صورت نیاز لنزها را به حالت آفتابی تغییر داد.

  • عینک ورزشی مناسب دوچرخه سواری چیست؟

    عینکی که در قسمت بالای فریم، مسدودکننده عرق و سیستم تهویه هوا دارد. بهتر است لنزهای عینک هم از جنس پلی‌کربنات باشد و قابلیت تعویض با لنزهای طبی را داشته باشد. پل بینی دوگانه، سبک وزنی، با دوام بودن، قابلیت انعطاف بالا از دیگر ویژگی‌های مناسب برای عینک دوچرخه‌سواری است.

اگر قصد خرید عینک ورزشی دارید خوب است بدانید که دی کالا به شما این امکان را می‌دهد تا 15 مدل را به صورت «کاملا رایگان» در خانه روی صورتتان امتحان کنید.

برای اینکه بدانید تست رایگان دی کالا به چه صورت است، روش های زیر با کارشناسان فروش سایت در ارتباط باشید

 

 

تماس با دی کالاکانال تلگرام دی کالا

www.Daykala.com

3 دیدگاه دربارهٔ «عینک طبی ورزشی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات