علائم ضعیف شدن چشم چیست؟

آشنایی با علائم ضعیف شدن چشم به شما کمک میکند در مراحل اولیه این مشکل بینایی را تشخیص داده و با مراجعه به چشم پزشک یا بینایی سنج نسبت به خرید عینک طبی زنانه و خرید عینک طبی مردانه  در راستای حفظ سلامت چشم و بینایی خود اقدامات لازم را انجام دهید. برای اطلاع از نشانه های ضعیف شدن چشم تا انتهای این مقاله با عینک دی کالا همراه باشید.
دوریبنی و نزدیک بینی از جمله علائم ضعیف شدن چشم می باشد.

علائم ضعیف شدن چشم چیست؟ همه میدانیم که چشم یکی از حساس ترین و حیاتی ترین اعضای بدن است. بنابراین سلامت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از مشکلات بینایی با اقدام به موقع قابل درمان و کنترل هستند. بنابراین توصیه میشود علاوه بر آشنایی با نشانه های ضعیف شدن چشم به صورت دوره ای به نسبت به معاینه چشم های خود اقدام کنید.

از جمله علائم ضعیف شدن چشم میتوان به مشکلاتی از قبیل نزدیک بینی، دوربینی، دوبینی، تاری دید، سردرد های مداوم، حساسیت چشم به نور، جرقه زدن چشم، لوچ شدن چشم ها و … اشاره کرد. در ادامه تمامی این علائم را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

نزدیک بینی از جمله علائم ضعیف شدن چشم

نزدیک بینی یکی از رایج ترین مشکلات بینایی محسوب میشود که از طریق وراثت نیز منتقل میشود. نزدیک بینی با انجام معاینات معمولی بینایی قابل تشخیص است و با استفاده از روش های مختلف مانند استفاده از عینک، لنزهای تماسی و یا جراحی برطرف میشود.

نزدیک بینی های ارثی در دوران کودکی و نوجوانی شدت پیدا میکنند. طی این عارضه شما اجسام نزدیک را به خوبی و با وضوح خواهید داد اما برای دیدن اجسام دور دچار مشکل خواهید شد. داشتن حالت نزدیک بینی یکی از علائم ضعیف شدن چشم است که بهتر است با داشتن این مشکل سریعاً به اپتومتریست مراجعه شود.

علائم ضعیف شدن چشم بر اثر عوامل مختلفی رخ میدهند.
در سنین مختلف چشم ها باید به صورت دوره ای معاینه شوند.

دوربینی یکی از نشانه های ضعیف شدن چشم

همانند نزدیک بینی، دوربینی نیز در بین افراد با سنین مختلف رایج است. برخلاف نزدیک بینی، افرادی که دچار دوربینی باشند اجسام دور را به خوبی میبینند اما در دیدن اجسام از فاصله نزدیک مشکل خواهند داشت و اجسام نزدیک را تار خواهند دید. این عارضه معمولا از سنین 30 سال به بالا ایجاد شده و نام دیگر آن پیرچشمی هست.

برای درمان دوربینی نیز میتوان با تشخیص پزشک از عینک طبی با عدسی مخصوص یا لنزهای تماسی مناسب دوربینی استفاده کرد.

داشتن حالت دوبینی

دوبینی داشتن براثر ایجاد مشکل در کار ماهیچه های بیرونی چشم ایجاد میشود. در این حالت فرد یک شی یا تصویر را به صورت دو شی کنار هم یا تقریباً روی هم میبیند. دوبینی در انجام اموری مانند خواندن یا راه رفتن برای فرد مشکل ایجاد میکند. بنابراین دوبینی نیز میتواند یکی از علائم ضعیف شدن چشم باشد که با وجود آن باید به بینایی سنج یا چشم پزشک مراجعه شود.

تاری دید از علائم ضعیف شدن چشم

میتوان گفت اولین حالت از نشانه های ضعیف شدن چشم تاری دید است. در صورتیکه فرد تاری دید داشته باشد قطعاٌ چشم های او ضعیف می باشد. میزان تاری دید با میزان ضعیفی چشم رابطه مستقیمی دارد. بنابراین هرچه تاری دید بیشتر باشد چشم ها ضعیف تر هستند.

تاری دید علاوه بر ضعف بینایی میتواند خبر از مشکلات بینایی دیگر همچون آب مروارید و … نیز بدهد. بنابراین در صورت داشتن تاری دید شما باید به چشم پزشک مراجعه کنید تا توسط دستگاه های مخصوص میزان تاری دید و علت وقوع آن را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

با معاینات به موقع میتوان علائم ضعیف شدن چشم را تشخیص داد.
اپنومتریست با معاینات دقیق میتواند میزان ضعیفی چشم را تشخیص دهد.

حساسیت داشتن چشم ها به نور

یکی دیگر از علائم ضعیف شدن چشم داشتن حساسیت به نور است. این حالت که به آن فوتوفوبیا نیز گفته میشود در صورتی است که فردی با حضور در محیط هایی که نور زیادی نیز ندارند مجبور باشد چشم های خود را بپوشاند. افرادی که این علامت را دارند برای تشخیص میزان ضعیفی چشم یا سایر عیوب انکساری باید اقدام کنند.

سردردهای پی در پی و خستگی چشم ها

سردردها انواع مختلفی داشته و براثر عوامل مختلفی نیز ایجاد میشوند. لازم است بدانید که همه سردردها نشانه ضعیف شدن چشم نیستند و سردردهای عصبی و میگرنی متفاوت می باشند. سردردهای ناشی از ضعیف شدن چشم ها معمولاً در ناحیه پیشانی رخ میدهند.

این سردرها پس از انجام کارهایی که نیاز به تمرکز و دقت چشم دارند ایجاد میشوند و با استراحت چشم نیز برطرف میگردند. همچنین اگر پس از خیره شدن به اجسام احساس درد در شقیقه ایجاد شود نشانه ضعیفی چشم می باشد.

از دیگر نشانه های ضعف بینایی میتوان به خستگی چشم اشاره کرد. استفاده زیاد از چشم در مواقع انجام کارهایی مانند خیاطی، تلویزیون نگاه کردن، استفاده از گوشی و لپ تاپ و … که موجب خستگی چشم شود ضعیف شدن چشم را به دنبال دارد.

خستگی چشم از علائم ضعیف شدن چشم است.
خستگی چشم بر اثر استفاده طولانی از لوازم دیجیتال میتواند از علائم ضعیفی چشم باشد.

مگس پران از نشانه های ضعیفی چشم

در صورتیکه چشم ها از سلامت کامل برخوردار باشند ما تمام تصاویر را با وضوح کامل میبینیم. مگس پران چشم حالتی است که به طور مداوم لکه های سیاهی را در جلوی چشم های خود ببینیم. این لکه ها میتوانند به صورت نقاط کوچک، خط، دایره، تارعنکبوت و … باشند.

جرقه زدن چشم از علائم ضعیف شدن چشم

یکی دیگر از علائم ضعیف شدن چشم دیدن نورهای غیر واقعی و غیر طبیعی در جلوی چشم ها می باشد که از آن با عنوان جرقه زدن چشم یاد میشود. جرقه زدن چشم ممکن است به حالت دیدن رعد و برق، نورهای تکه تکه شده و یا دیدن اجسام ریز درخشان در یک نقطه بینایی باشد.

کلام پایانی

در این مقاله اصلی ترین و رایج ترین نشانه های ضعیف شدن چشم را به شما معرفی کردیم. به طور کلی چشم پزشکان توصیه میکنند که براساس جدول زمانی که در زیر به آن اشاره میکنیم معاینات چشم را جهت تشخیص به موقع ضعیفی چشم انجام دهید.

  1. اولین معاینه چشم نوزادان باید بین 6 تا 9 ماهگی انجام شود.
  2. دومین معاینه چشم کودکان باید بین 2 تا 5 سالگی آنها انجام شود.
  3. بین سنین 6 تا 19 سالگی بهتر است حداقل سالی یکبار معاینات چشم انجام پذیرد.
  4. افرادی که چشم های سالمی دارند بین سنین 20 تا 39 سالگی باید هر 3 سال یکبار برای معاینه چشم اقدام کنند.
  5. افراد بین 40 تا 64 سالگی حداقل دو سال یکبار باید برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنند.
  6. افراد بالای 64 سال باید حداقل سالی یکبار برای معاینه اقدام کنند.

“امیدواریم که این مطلب از عینک دی کالا برای شما سودمند واقع شده باشد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه تشخیص عینک دیور اصل چیست؟

نحوه تشخیص عینک دیور اصل

بدون شک برای شما نیز در زمان خرید عینک آفتابی و خرید عینک طبی این سوال پیش آمده که نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن عینک چیست؟ در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه های تشخیص عینک دیور اصل را آورده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟

مضرات شیشه عینک بلوکات چیست؟ آیا به چشم آسیب میزند؟

بدون شک شما نیز در زمان خرید عینک طبی با عینک بلوکات آشنا شده اید و یا خریداری کرده اید. در این مطلب از عینک دی کالا قصد داریم به بیان مزایا و مضرات شیشه عینک بلوکات بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ادامه مطلب »
برند دیور یکی از برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی در سراسر جهان می باشد.

معرفی عینک آفتابی های نام آشنای برند دیور (DIOR)

از آنجایی که همه روزه شاهد افزایش تنوع مدل های مختلف عینک آفتابی هستیم، انتخاب مدل دلخواه برای خرید عینک آفتابی زنانه و خرید عینک آفتابی مردانه کمی دشوار شده است. در این راستا آشنایی با برترین تولیدکنندگان عینک آفتابی به شما کمک برزگی خواهد کرد.

در این مطلب از عینک دی کالا به معرفی برند پرطرفدار و نام آشنای دیور(DIOR) در صنعت مد و فشن می پردازیم. برای آشنایی با این برند و همچنین مشاهده تعدادی از محصولات جذاب آن تا انتها همراه ما بمانید.

ادامه مطلب »

جدول راهنمای ارسال و پرداخت سفارشات